Thursday, August 11, 2011

Itu Bukan Saya!!!

Jalan-Jalan..
Nampak kucing comel ...
Bulu die kembang...
Kucing Parsi la katekan...
Bawak balik rumah...
Letak dalam bilik..
Nak tido pon peluk je kucing comel tu..
Maklum la..bulunye lembut..
Ala-ala bantal gitu...
Bestnye tido dengan kucing...

Tapi Sebenarnya...
ITU BUKAN SAYA!!!

Tiap-tiap pagi...
Menunggu di pintu pagar sekolah *berdiri sebelah pak guard*
Tunggu Guru Besar sampai..
Bila GB sampai..
Berlari ke kereta GB..
Bukakan pintu kereta GB..
Ucap "Selamat Pagi" dengan senyuman manis dilemparkan pada GB..
Dan tolong angkatkan beg GB..
Asal waktu rehat..
Belanja GB makan...
Buat semua tu..
Dengan harapan..
Nama tercalon sebagai GURU CEMERLANG sekolah..

Tapi Sebenarnya...
ITU BUKAN SAYA!!!

Bila nampak lelaki hensem...
Dan2 tu lah jadi Transformers..
Bertukar terus..
Daripada tak pernah ke dapur..
Turun ke dapur..
Daripada tak pernah suke kat budak kecik..
Terus dipeluk..dicium nye budak kecik..
Maklum la...
Nak suruh si hensem tu berkenan kat kite..
Kononnye WANITA MITHALI IDAMAN MALAYA...

Tapi Sebenarnya...
ITU BUKAN SAYA!!!

ITU BUKAN SAYA!!!

ITU BUKAN SAYA!!!


ITU BUKAN SAYA!!!

ITU BUKAN SAYA!!!

ITU BUKAN SAYA!!!


Habis tu!!SIAPA SAYA?????

Mak Bilang: Jadilah diri sendiri... ikhlaskan diri bila buat sesuatu kerja dan jangan harapkan balasan semata..


10 comments:

Tukang Karut said...

ni aku ni... aku nak komen ni... tapi aku dah lupa nak komen apa... huhu...

Miss Sunshine said...

aduh.. ade ke makhluk yang tunggu GB macamtu...? Tak kuasa kot.. angkat beg sendiri pun dah rasa berat.. haha.

Ape2 pun jadilah diri kita yang sebenar.. Gunakan kelebihan yang kita ada ke jalan yang betul.. dan sentiasa memperbaiki kelemahan kita.. ^_^

.: iEyLa :. said...

kalau bukan awak..saye ka agaknye..haha

aisyah ahmad said...

@Tukang Kart:
tu la padahnye banyak makan gulai semut!!

aisyah ahmad said...

Miss Sunshine:
tu la pasal..
tak kuasaaaaa i nak wat gitu..
penat ooo keje membodek ni...
betol tu..jadi diri sendiri je la..

aisyah ahmad said...

@ieyla:
ehhh..bukan ieyla..
orang Selatan zimbabwe jekk perangai gitu..

Prince Halilintar said...

betul tu kite lakukan sesuatu biarlah ikhlas wpon kdg2 org xhargai sumbangan kite namun hati kite tenang je..hehe

zati embong said...

oh itu bukan saya jugak!haha

aisyah ahmad said...

@Prince Halilintar:
betol3...
kalo AA la kan..lantak le org nak appreciate ke tak..
janji kite ikhlas kan...

aisyah ahmad said...

@Jat:
heheh..bukan!!bukan!!itu bukan kite kannn..:)

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: