Monday, July 18, 2011

Kalau dah jodoh.....

Salam 4 all..

mula2 nak mintak maaf..sebab entry semenjak 2 menjak ni..
asyik duk becerita pasal kahwin aje..
rasa macam mengada pon ada jugak..
kan..kan..kan......


Saya sendiri pon macam tak percaya yang saya dah nak jadi isteri orang..
dan saya akan berkahwin dengan seorang lelaki yang baru 2 bulan 15 hari saya kenal..
Kalau dah jodoh...
macam tu la kan...
apa-apapun..
TERIMA KASIH ALLAH...kerana bagi rezeki ini kepada saya..

1 Mei 2011...
saya di Melaka..ada family day office abah saya..

dapat phone call dari abg sepupu saya yang baru balik dari umrah...n bagi tau dia nak kenalkan saya dengan anak pakcik yang sama2 pegi umrah dengan dia..abg sepupu saya punya kipas si lelaki yang dikenalkan pada saya tu..dan saya mengiakan semua yang dicakapkan..

abg sepupu saya call lagi sekali..n cakap.."esok dia n family dia nak datang tengok awak ye kakde..".

saya pon suka2 hati kata.."datang la kalo nak datang.."..padahal masa tu..takut jugak..maklum la...sy ni tak cantik..hitam pulak kan..tapi manis ada..wakakakak(gelak guling2)


2 Mei 2011...
Badan still penat..sebab pukul 1 pagi sampai ke rumah..dan 2 pagi baru tido..

Lepas subuh..Tibe2..mak masuk bilik n bagitau.."Kakde..orang nak tengok kade tu nak datang pukul 11..kita nak masak ape hari ni??.."..saya dah cuak..takut..semua ada lah..

Lepas masak2..saya duduk diam2 kat dapur..

dalam pukul 11 lebih sikit..family lelaki sampai...fuhhhh...masa tu..nak luruh gigi2 rasanya...

saya memang tak keluar dari dapur..menikus kat dapur...saya buat air...saya pos kat adik saya untuk hantar ke depan...nak suruh saya hantar????memang tak laaa...takut terbalik habis segala dulang yang saya pegang..

Family lelaki tu dah nak balik..baru lah mak saya panggil saya keluar....

Saya pon keluar dengan keadaan muka tebal 14 inci dan rasa macam berjalan di awan nanonanonano...ketaqqqqqq abis lutut...

saya salam mak dia...sejuk gile rasa tangan saya masa tu..mak saya pon kenalkan kat mak dia.."ni aisyah.."...saya malu...*blushing...;p

Saya salam dgn adik2 perempuan dia..dan nak jadikan cerita..terkejut saya tengok adik perempuan dia tu..junior saya masa belajar kat Kolej Islam Pahang dulu..kecik nya dunia...hehhehe

Muka lelaki tu???ntah..saya tak tahu..saya tak tengok langsung..saya takut + segan..

Lepas family lelaki tu balik...family saya semua cakap kat saya.."kakde...setuju aje lahh.."...dan entah macam mana saya boleh jawab.."kakde ikut aje.."*sambil senyum2 tersipu malu...ahhh...gataiii!!!;p

Masa tu..saya tak letak apa2 harapan..cuma memang sebelum family dia datang..saya wat solat hajat..mintak ALLAH permudahkan semua...kalau betul dia jodoh saya..saya terima...:)

Malam tu..tiba2 ade unknown number msg saya...hehehe..jeng..jeng..jeng...

dan malam tu jugak dia telefon saya..ade la 2, 3 minit becakap...

dia mengada2!!cakap omputih ngan saya!!!ceiittt!!!mementang la saya tak pandai omputih...

sekali saya sound die.."cakap jerantut reti dok???.."

die gelak...maka..terkeluarlah loghat jerantut + temerlohnye...

*dia pon orang pahang jugak...rumah saya n dia..20 minit dah boleh sampai...kentut pon bau oo..wakakaka


4 Mei 2011...
Dia call saya..dan directly cakap...

"hubungan kita serius ye...saya nak kahwin dengan awak.."

saya rasa macam nak pengsann...

ade pulak macam gitu jekk nak propose saya utk jadi isteri dia..ceittt!!

tak romantik langsung!!!

Tapi ape2 pon..saya cakap kat dia.."okay"...


2 Julai 2011...
Saya bertunang dengan dia...

hahah..kelakar...

masa betunang tu lah..first time duduk sebelah dia n begambar..malu nak mampos!!..ye la...ntah sape2 ntah die tu..tibe2 jek jadi tunang saya...wakakak....masa tu pon memang saya tak pandang sangat muke die.*malu2 kucing...kononnnyeee laaaa...


16 September 2011
I'ALLAH saya akan dinikah kan pada hari itu...


18 September 2011
I'ALLAH..kenduri di rumah saya..Dijemput kepada semua bloggers untuk makan kenduri di rumah saya..dan tolong PM kan address korang ke hiasan_dunia84@yahoo.com...:)


Kalau dah jodoh...ALLAH akan permudahkan segalanya...:)
Kalau nak jodoh..jangan berhenti berdoa...mintalah padaNYA...yakin lah padaNYA...

SEKIAN

15 comments:

Cik Ezy said...

sweetnye..
nk jgk mcm tu..
kenal2 pastu tros ajk kawen..
hihikk..
kalo dh jdoh kn..
=)

ctmarqonah said...

Sweeetttt Love Story!!!!! Moga selamat sumenye k!!!!

Tukang Karut said...

Hoho... Dah tak lama dah tu... menggigil dah tu...

aisyah ahmad said...

Cik Ezy:
heheh...seronok..mmg seronok..heheh..cont. bercinta lepas kawen..lagi best...:)

aisyah ahmad said...

ctmarqonah:tq my beb...ameen..:)

aisyah ahmad said...

TK:hahaha..tiap2 hari pegi SPA dah nihh..hehhe

TeAqArH said...

alalala sepupu keh sorang ni..sweetnye...henset tak lekang dek tangan..^_^
semoga berbahagia

aisyah ahmad said...

teaqarh:
wakakaka..tekiu sedare!!:)

nur intan hazirah said...

jerantut kat ner???sama la kita org jantut hehehehe nak p kenduri nnti :P nak tgk gak pengantin hehehe

aisyah ahmad said...

Nur Intan Hazirah:
Hai!!seronoknye ade org kampong AA singgah blog AA!!haiii!!rumah AA kat Kampung Pedah..jemput nanti datang tau..

zati embong said...

aishah org jerantut rupenya.

alala,sgt sweet.

senyum je jat baca tau.

nway congrats.

aisyah ahmad said...

Jat:
heheh..iyee...AA org jerantut..jat org pahang jugak ek??
nanti datang kenduri AA yek..:)

Mr iz said...

he he he he he.... tebal 14 inchi..caman la tu ye... eh sama lah kita.... bercinta setelah segalanya halal... harap mudah lah segalanya hingga keakhirnya... he he he he

aisyah ahmad said...

Mr. Iz:
cube amik tali ukur..ukur yek mr.iz..hehe
ameen..harap dipermudahkan sampai bile2..bahagia sampai bile2...
doa yg sama untuk Mr. Iz n isteri..

sweetypinkmama said...

wish u and ur fiance a happy ending. Hope both of u may hv his Bless. en. M tu kt opis pon memanjang dgn hset. kalo xde aral nti sy dtg kenduri belah en. m yer dgn husband & anak sy.

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: