Tuesday, July 19, 2011

Marah tanda sayang

Dalam Kelas:

" Asal subjek saya kamu tak bawa buku!!ni bukan sekali tau!!dah setiap kali kelas saya kamu bagi alasan 'saya lupa bawak buku ustazah'..saya diam..diam..kamu ingat saya tak kisah??kamu jangan nak mengada2 dengan saya ye!! saya dah cukup sabar dengan kamu selama ni tau..buku tak pernah ada!! saya mengajar kamu tak beri perhatian!!..kamu memang suka saya marah kamu kan?? tiap-tiap minggu mesti ada muka kamu kat depan..kamu tak malu ke??? hulur tangan kamu!!"..

saya bagi 3x kali tangan kanan..3x tangan kiri...kejam ke??

Sumpah!!demi ALLAH!!

Tak ada niat di hati saya untuk memalukan anak2 murid saya..

tapi percaya lah..tu semua saya buat untuk mengajar mereka dan teladan kepada kawan2 yang lain..

Mungkin saya guru yang garang..

tapi percayalah...

marah saya memang berenti setakat itu sahaja..

saya tak pernah simpan dendam dan benci pada anak murid saya..

Saya sayang kan anak murid saya..

ya..semua saya sayang...tak ada beza pon antara mereka pada mata saya..

**************

Sekarang, saya dah faham apa yang cikgu saya rasa masa mengajar saya yang bebal ini dulu..

saya dah faham kenapa cikgu marah saya..cikgu rotan saya..tarik telinga saya sampai rasa besar sebelah..

semua tu tujuan untuk mendidik saya..

terima kasih CIKGU kerana marah cikgu membuatkan saya menjadi seorang manusia...
kalau tak..mungkin hari ini saya sedang meragut rumput di ladang sawit...

YA ALLAH...BERKATI DAN RAHMATI GURUKU..


**********

hehehe...kenape entah tibe2 tulis entry mcm ni..heheh..emo..emo...

**ada orang reply entry saya yg lepas laaa...hehhe..klik ni--> Kalau dah jodoh (his side)

apa2 pon..

SEKIAN...:)

12 comments:

TeAqArH said...

hamboi..garangnye....jgn datang bapak budak tu nanti..
tp betol la..budak2 skrg ni manja..x mcm dulu....jiwa x kental..
aku dah bace n komen pun..lalala

Tukang Karut said...

tak po... kok ada orang tuo yang datang melosang, koba kek den... sumo orhang kampung hormat kek den ni...

zati embong said...

hihi,sweetnya.semoga berbahagia.n suka ayat dia,

"honeymoon smpai tua"

aisyah ahmad said...

tikah:ceittt..ko memotong aku..hehe

aisyah ahmad said...

TK:wowo..berpengaruh yekk si TK ni kat moncheh...sedare mare ghafar baba ke?ke tok taha?..;p...ok2..kalo ade org tuo datang melosang kat sei..sei sobut yo nama ekau..tepukang lari dio..

*melosang tu mende??hehe

aisyah ahmad said...

Jat:
hehhe..tq jat..
AA pon doakan menda yg sama utk jat..:)

Mr iz said...

garang untuk kebaikkan tak pe no hal... biasala kekadang budak ni lambat nak matang ...he he he... wah tu sapo sedaro to tah tu...aa ni dio sedaro tok mat... datang nak pekono sambal tempoyak... buleh ko..ada ko laei...he he he

aisyah ahmad said...

Mr. Iz:
AA pon bepikiran camtu jugak..garang utk kebaikan..:)..
makkk aii..Mr Iz pon dok speaking nogori ni ha...
nak makan tempoyak yo??
boleh yoo..datang yo la kenduri AA ni nanti haa...

Tukang Karut said...

melosang tu menyerang la...

aisyah ahmad said...

oo.pekataan baru tu..heehehe..tenkiu TK...

Ary ariasputera said...

itulah cara kalu sayangkan ank.. pukul sikit.. ni tak baru cikgu piat sikit nak saman... camne anak tak makan saman... heheh... selamat pagi cikgu..

aisyah ahmad said...

Ary ariasputera:
tu la pasal..budak sekarang terlalu dimanjakan...tu yg buat cikgu2 lagi geram tu..:)

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: