Sunday, July 31, 2011

Bila Ramadhan Datang...

pejam celik..
pejam celik..
pejam yang lebih...

esok kita dah nak puasa kan..

jadi seperti blogger2 lain..
saya pon harus lah ada entry untuk awal ramadhan kan..

jadi..

Dengan ini, saya inigin mengucapkan SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA untuk semua blogger..:)

apa??bulan puasa baru nak pulun amal ibadat???

ehhh..salah persepsi tu..
tak kira lah kita dalam bulan apa pon..
amal ibadat kita memang kena selalu ditingkatkan ye..

Antara amalan di bulan Ramadhan:

1. Solat Tarawikh :
bulan lain tak ada kan???jadi..sila lah jangan tinggal..rugi oo..
berapa rakaat nak buat??sila jawab sendiri...
jangan di kejar jumlah rakaat..kalau solat kita tak ada kualiti...
jadi..renung2kan...dan selamat ber tarawikh..:)
Mengenai fadhilat solat tarawikh:  Portal JAKIM


2. Bertadarus Al-Quran :
semua orang selalu berlumba2 nak khatam quran di bulan Ramadhan kan..bagus2..
tapi tolong lah..pastikan bacaan kita tu betul ya..
jangan kejar nak khatam jek..
tajwid tunggang langgang..
yang panjang dipendekkan..
yang pendek dipanjangkan...
berguru lebih afdhal..:)

3. Bersedekah :
Bulan Ramadhan..bulan sedekah..
seronok tengok orang ramai2 bersedekah di bulan Ramadhan..
dan sila lah teruskan sampai bila2 ya..
berkat rezeki kan...

Sekali lagi..saya ucapkan selamat berpuasa

Ramadhan Kareem..:)

SEKIAN..:)

17 comments:

Bigdaddyz said...

dan juga lupa dengan bazaar ramadan...hehe

aisyah ahmad said...

hehhe...bazar ramadhan!!yeayy!!!beli murtabak banyak3..

Tukang Karut said...

selamat berpuasa...

Mr iz said...

selamat berpuasa juga ye cik AA... eh kuih bakar la...he he he...

aisyah ahmad said...

TK:
Selamat..selamat..pose penuh yekk

aisyah ahmad said...

Mr. iz:
Kueh Bakar??hahahahah..selamat berpose Mr Iz..:)

Prince Halilintar said...

selamat menunaikan ibadah puasa,
semoga ibadah puasa pada kali ini lebih baik dari sebelumnya,
Kejarlah pahala yang berlipat kali ganda yang telah dijanjikan oleh Allah SWT..:)

Cikgu Tie said...

Selamat menjalani ibadah puasa!

TeAqArH said...

selamat berpuasa kakde..^_^...padahal entry ni di post,bukan aku sebelah ko ker??^_^

zati embong said...

selamat berpuasa aishah!

aisyah ahmad said...

Prince halilintar:
Selamat berpuasa..semoga segala amalan kita diterima ALLAH..:)

aisyah ahmad said...

Cikgu tie:
Selamat berpuasa cikgu!!:)

aisyah ahmad said...

ikah:
hehhe..selamat berpuasa wehh!!heheh

aisyah ahmad said...

Jat:
Selamat berpuasa jat!!:)

.: iEyLa :. said...

selamat berpuase AA!!! muahh2.. :)

aisyah ahmad said...

ieyla:

selamat bepuase ieyla..:)

ctmarqonah said...

Selamat berpuasa jugak geng!!!! Hehehehe....

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: