Tuesday, May 17, 2011

Kenapa Perempuan Nak Cantik??

Hehehehehe...

Berdiri depan cermin dan cakap..."SELAMAT HARI GURU" pada diri sendiri..

Masa duduk depan cermin tu jugak...berkata lah saya di dalam hati..."cantik rupanya saya ni"..haaaaa..tu nak kate saya masuk bakul angkat sendiri la tu..mustahil!!!mana boleh nak buat gitu!!

Okay..okay..okay!!sebenarnya saya TAK CANTIK!!

Tapi saya NAK CANTIK!!

Kenapa perempuan nak cantik ye???

Agaknya laa..ni sebab die:

1- Kalau tak cantik..tak dek orang nak..kalau tak ade orang nak..tak boleh la kawen...
**ehhh..tapi saya ada org nak..maknanya??..;p

2- Perempuan akan lebih berkeyakinan tinggi bila dia 'CANTIK'...
**saya pon bekeyakinan tinggi..maknanya??..;p

3- Perempuan akan rasa rendah diri bila mereka TAK CANTIK..
**tapi saya cool jekk..maknyanya??..;p

4- Biasanya...perempuan cantik senang dapat kerja..sebab mereka ada pakej..
**saya pon senang dapat kerja..maknanya???;p

5- Bagi perempuan yang dah bersuami..mereka memang WAJIB jaga kecantikan untuk suami kann..
**saya tak ada suami lagi..no comment..

korang rasa ade sebab lain lagi ke ye??

Tapi..apa2 pon..cantik tu sebenarnya subjektif (dari kecik lagi dgr org cakap ayat ni...tapi sebenarnya bukan paham pon..wakaka..)..lain orang..lain mata..kannn...dan kepada perempuan2 semua..percayalah yang kita semua adalah CANTIK!!!..pedulikan apa orang kata!!diorang jeles!!

SEKIAN..:)

30 comments:

Nasriq said...

hoho...perahsantannya....

aisyah ahmad said...

sape lagi nak puji sei ni ha kalau tak sei sendiri TK oitt...;p

LADYHEART said...

sume pompuan mmg cantek..sape yg jeles 2,dye la yg xcantek..hehe..

Prince Halilintar said...

perempuan yg cantik xsemestinya ade pada paras rupe..kene tgk pada hati dan kelakuannya juga..=)

liyana said...

nice..cntik tu teramatla sbjektif..

Cik Ezy said...

xde yg xcntek..
sume cntek2..
=)

TeAqArH said...

ko nak ckp ko chantek erk aisyah ahmad...wah..x hengat kau an...
tp xpe...ciptaan ILAHI tu mmg chantek..so aku pun chantek...

Aimi dan Pakcik Hashim said...

saya yakin saya pun cantik
lebih cantik dr ko
hahaha

Scya Lollita said...

OOO CIK scya suka perasan cantik hahaha

aisyah ahmad said...

@ladyheart:betol3..semua cantik kan LH!!

aisyah ahmad said...

@prince:btol3..muke cantik..perangai burok..baik tak payah kann..

aisyah ahmad said...

@liyana:btol3..cantik tu subjektif.:)

aisyah ahmad said...

@CikEzy:btol3..kita semua cantekk!!

aisyah ahmad said...

@Aimi&PakcikHashim:wakakak..amik la..amik..kamu labih cantik tau..soopaa doopaa cantekk..;p

aisyah ahmad said...

@SL:heheh..perasan cantik??kihkih..menarik tu..

Ezay Hadry said...

cantik hati budi pekerti memang melebihi semua..tapi dah fitrah manusia sume nak cantik2...tak gitu? hehe

Mr iz said...

kita semenjak dilahirkan memang dah cantik... cuma kita menusia je yang suka menilai....he he he.... kan...he he he...

ctmarqonah said...

Btol btol btol!!!! Cantik tu xsemestinya da pada rupa sahaja ok.... Perangai n tingkh laku pn kena cantik maaaaa...

p/s: Selamat Hari Guru dear!!!!!

aisyah ahmad said...

@EzayHadry:betol tu..mmg mata manusia ni..nak yang cantik jekk...

aisyah ahmad said...

@Mr. Iz: Tu la pasal..penilaian manusia ni pulak..bebeza2..cthnye..Mr.Iz Kata Angelina Jolie cantik..tapi bg AA die burok..itu contih..contohh..;p

aisyah ahmad said...

@Ctmarqonah:..wakak..ni aku suke ni..ko memang..segala aku cakap betol ajek..hehe..anyway dear..thanks..:)

zati embong said...

lelaki memang psiko AA kalau kita puji diri sendiri,lebih2 lagi kalau tukang karut 2,hahaha

aisyah ahmad said...

ZE:itu pasal AA malas nak memuji deme tu..nanti kombang lebih..huhu

HaNa Hani said...

neyh kes masok lif tekan sndri neyh
haha
a'ah..cntek tuh subjektif
len org len cara nilai chntek tuh kan
^_^

Warna Warni Kehidupan said...

kata Dr Tuah, kita semua cantik, beranikah kita nak mengatakan ciptaan Allah itu tidak cantik..hurm..yang penting kena konfiden!! hehe

aisyah ahmad said...

Hana Hani:
Naik lif tekan sendiri tu normal hana..yg pelik nye..naik lif..then u tarik sendiri tali lif tu..hehebtol3..lain mata..lain persepsi..:)

aisyah ahmad said...

Warna Warni Kehidupan:
itu betol!!AA sokong!!:)

KUREKURE COMEL said...

tak salah puji diri sendiri kan...hehehe....


kalau dah bersuami...suami kenalah selalu puji isteri...dan isteri kompemlah kena jaga kecantikan..huahuahua...

Siti Aisyah said...

mina!!rindunyeee kat mina..

huhu...kalo mat tak puji mina..mina ketuk kepala die ngan senduk tau..ketuk2 sayang gitu..;p

Scya Lollita said...

CIK SCYA pun tak cantek tp nak cantek lalala~

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: