Monday, April 25, 2011

Pasal 'die' la ni.

Siapa pulak lah memberus kain pagi2 bute ni (1.18a.m)..
Mata saya tak boleh pejam..
malam ni housemate tak ada..
dan saya ni muka je garang..tapi penakot..

Tadi..saya tengah duk berchatting dengan pakwe baru..ehem..;p
saya terdengar bunyi LIPAS berjalan..
saya berhenti chatting..
sebab nak amati betul2 bunyi tu..
*diam*
saya sambung chatting..
lepas tu..bunyi pulak LIPAS terbang..
saya berhenti chatting..saya tak amati dah bunyi tu..
tangan saya terus capai bygon kat bawah katil..
*bygon ni memang BFF saya*

tangan dah standby nak sembur...
telinga saya dah macam antena lipas..mencari bunyi datang dari mana...
tiba2 je..lipas tu terbang dari belakang langsir...
saya pon apa lagi...sembur sebanyak2 nya la.sambil sembur sambil terjerit2..ishh..mengada betul..
naik pitam lipas tu saya sembur..lipas cuba bangun dan bejalan macam siput..
buat kali terakhir..saya sembur...dan..mati akhirnya lipas itu..
ok..sekarang saya boleh chatting dengan aman..

lepas boring mengadap FB..
saya jalan2 kat blog kawan2 pulak..
tengah2 syok melayan blog..
saya nampak ada satu menda berjalan ke arah tempat saya letak semua tudung2 saya..
kecikk je mende tu..
saya sambar lagi sekali bygon saya..
dengan yakin nya saya sembur bygon tu ke arah tudung2 saya yang ada lah lebih kurang 20 helai..
dah habis semua saya sembur..
saya pon tunggu lipas tu keluar..
ye la..kalau dia pening..mesti dia keluar kan..
Tiba2......
dia keluar....tapi yang pelik nya..saya tak menjerit..
sebab..yang keluar tu..CICAK..bukan LIPAS!!!

saya menyumpah ke arah cicak itu..dan suruh dia basuh semua tudung2 saya..
tapi dia buat dekkk je..terus blah..

malas nya saya nak basuh semua tudug tu..benci betul laaa..pasal die (lipas) la ni!!!

SEKIAN..

5 comments:

Mr iz said...

he he he ...kusangkan kamu wahai sang lipas rupanye cicak la pulak he he he...tak pening pulak cicak tu kena baygon...he he he.. apa lagi cik AA layan basuh la jawabnya...geram punya pasal tudung jadi mangsa.... baygonnn....he he he

ctmarqonah said...

Hahahah!!! Cekap btul telinga ko... Dasyat r.... Gamble je cicak 2 kuar ea??? Heheheh...

aisyah ahmad said...

Mr iz:tu la pasal..sbb lipas..AA yg susah..adeiii..apo la nasib sei...huhu

aisyah ahmad said...

ctmarqonah:heheh.telinga aku ni..kalo dengan lipas..mmg alert nye lebih cket..kalo mak aku panggil..tak pulak aku nyahut terus..hehe.cicak tu kuar rilek jekk..tu yang aku tak tekejut mane..

KUREKURE COMEL said...

hahaha..mina ingatkan makhluk mana lah bsuh kain td...

rupa2nya AA...hehehe....


mat kalau jumpa lipas cmtulah...
trauma gila...hihihi

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: