Wednesday, April 13, 2011

Itu Tak Makan..Ini Tak makan!!

Ingat kan bunyi hujan kat luar rumah....sekali tengok..tangki air jiran sebelah bocor daaa.....

Kenapa ye..manusia kat Malaysia ni macam mengada-ngada jekk..

.."ehh..saya tak makan tempoyak.."

.."ehh...saya tak makan ikan sungai.."

.."ehh..saya tak makan petai...busuk tau..euwwww.."

.."ehh..saya tak makan bla..bla..bla...blaa..............................................."

Makk aiii..banyak benor pantang nye yek...cube kita tengok orang kat Somalia tu..ape jek yang diorang tak makan..segala macam benda diorang kutip..dan segala macam benda yang kadang2 pada kita bukan makanan..tapi pada mereka..semua nya sedap..

TAPI sebebnarnya..nak bagi tau ni..

Saya TAK MAKAN ikan bawal..sebab..masa kecik..saya tengok muke ikan Pirana tu..ade iras2 ikan bawal..sedare die gamaknye..Mr. Iz..tolong carikan info pasal adakah pirana tu pakcik tiri bawal atau sebaliknya..

Dan saya jugak TAK SUKA MAKAN ketam...sebab nye..rasa die tak best langsong!!nak makan pon..sikit punye becinta...masa kecik dulu..kesian jekk tengok mak nak amik isi ketam nak bagi saya dan adik-adik makan..susah tau..sakit2 tangan mak..tapi sebab saya tak gemar ketam..kurang lah sikit seksa mak nak bukak ketam tu..

Lagipon..BAWAL dan KETAM kan mahal..kire ok la saya tak makan kan...

Kesimpulannya..saya termasuk lah dalam golongan Manusia kat Malaysia yang mengada2 tu kan..ngeh..ngeh..ngeh...;p

SEKIAN..:)

11 comments:

.: iEyLa :. said...

huhu..ce cakap sape je yang xtergolong dalam masyarakat Malaysia yang ngade2 tu..hihi..

aisyah ahmad said...

hehe..macam tak dek jek ieyla kan..hehe

Mr iz said...

he he he kekadang bukan ngada ngada.. tekak tal leh terima kot... mungkin ada sebab musabab yang tersendiri... he he he macam cik AA.. he he he... pasal ikan piranha tu eden torai yo...he he he....

Nasriq said...

aku pun tak makan ketam sotong dan udang... melainkan la menatang tu semua fresh...

aisyah ahmad said...

heheh..betol la tu..tekak tak leh terima...lain orang lain rasanye ye Mr. Iz...

haa..torai cari yoo..sei nak baco..

aisyah ahmad said...

TK:pasai pa tak makan??alegik kehh??ape2 pon..tak ape lah..makan jek la ape yg TK makan yek..

ctmarqonah said...

Setiap org mesti ada makanan yg dorg xmkn... Mcm aku, aku xmkn KFC sbb aku ada bad history ngan KFC.... Hahahahah!!!!!!

aisyah ahmad said...

lahh..gitu kehh..aku baru nak belanje ko kfc wehh...kancelll la..

intan.maisarah said...

kempunan durian

~.~"

aisyah ahmad said...

durian!!!!best nye!!kempunan jugak...huhuh

KUREKURE COMEL said...

hahaha...mina pun samaaa....sukeee ada geng ni.....


mina tak suke petai...kihkihkih...

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: