Monday, April 11, 2011

Goreng Pisang ke Pisang Goreng??

Eh..Betul ke..saya dengar cerita ade salji turun kat Malaysia???

Dari kecik sampai la dah tak kecik langsung ni..saya masih lagi confuse dengan penggunaan
perkataan seperti yang tersebut di tajuk entry..

Mintak maaf kepada yang mengatakan saya ini separa bengap atau seangkatan dengannya..
sebab saya memang betul-betul konfius..
apa yang datang dulu??
Pisang Goreng??
Goreng Pisang??
aishhh...sehelai-sehelai rambut putih tumbuh memikirkan nye kan..

Bila saya tanya pendapat orang yang sudi menjawab..macam-macam jawapan saya dapat..
antaranya...
pisang goreng adalah pisang yg sudah di goreng,manakala goreng pisang adalah perbuatan seseorang yg menggoreng pisang...
pisang goreng : pisang yg dah digoreng....goreng pisang : tgh goreng pisang...perbuatan..uhhuuuh
kalo pisang yg dulu jatuh panggik pisang goreng tp kalau goreng tu dulu panggillah goreng pisang
cikgu kabo pisang goreng laa..:P
Jadi..terima kasih diucapkan kepada yang telah memberikan pandangan anda...
Jawapan anda saya terima tanpa sebarang penolakan..

 SEKIAN

4 comments:

Nasriq said...

hoho... cam tu jom sama2 berfikir...

malam jumaat atau jumaat malam...

KUREKURE COMEL said...

mina pun selalu terkeliru....hehehe...


pisang goreng kot....pisang dulu...hehehe

intan.maisarah said...

pisang goreng

aisyah ahmad said...

TK:malam jumaat lebih afdhal...hehe

mina:AA pon rase pisang dulu..hehe

Intan:Pisang goreng ye..hehe

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: