Monday, April 18, 2011

Contest Tabik Sama Kamu



Tak ada mereka..tak adalah saya...


Ye la..ye la..tu ade yang kata ellllehhh..cliche la..citer pasal mak ayah....tak apa..hak mereka nak berkata..sebab bagi saya..memang MAK dan ABAH saya lah sumber inspirasi hidup saya..

Mak selalu cakap.."bersyukur nya la mak dapat abah korang.."...muke abah garang..tapi..dalam hati ada taman oo..abah sangat sangat sangat sangat caring  dan loving orang nya...mak pon selalu pesan kat saya dan adik2 perempuan saya.."kalau nak cari suami..cari lah yang macam abah...".abah ajar saya dan adik2 pasal solat..mengaji..dan segala macam lagi pasal agama...betol...saya tak tipu..dari kecik sampai tua ni...abah layan saya dan adik beradik macam 'Raja' tau tak..apa aje saya dan adik2 mintak..abah akan tunaikan..terima kasih abah..
Abah selalu cerita pasal diri abah masa kecik2 dulu..seronok tau dengar..abah kata..abah pernah pergi rombongan sekolah..lepas tu..ayah abah bagi abah sikit sangat duit belanja...abah kata..orang lain beli barang macam2..abah tengok je..sebab abah tak ada duit nak beli..kesian abah saya kan..abah cerita lagi..masa belajar kat UKM..abah selalu makan nasi putih dengan budu je..duit tak ada..itu pon share sikit sorang dengan kawan2 abah..kesian abah saya..
Betul lah pepatah melayu.."Bersusah-susah dahulu..bersenang-senang kemudian"..Alhamdulillah..berkat kesabaran dan doa ayah dan mak abah(aki dan wan saya)..abah berjaya sekarang..kalau lah Aki saya masih hidup..mesti aki berbangga dengan abah saya kan.. 

Mak suri rumah sepenuh masa..mak memang suri rumah yang berjaya..makan dan pakai saya sekeluarga memang mak yang jaga..mak jaga betul2...
rasanya..semua ibu mungkin ada persamaan..iaitu..suka 'MEMBEBEL'..hehe..termasuk lah mak saya...betolll..masa kecik dulu..cukup tak suka dengar mak bebel..tapi bila dah besar ni..saya selalu fikir..kalau lah mak tak membebel kat saya masa kecik dulu..agaknya dah besar ni...mesti saya tak pandai buat satu kerja rumah pon kan..terima kasih mak sebab bebelan mak yang dulu tu..semuanya membuatkan kakde boleh berdikari..:)

Dengan izin ALLAH..Berkat doa dan kasih sayang dari mak abah lah saya jadi seorang pendidik..

ALHAMDULILAH....ALHAMDULILLAH..ALHAMDULILLAH..
Terima Kasih ALLAH kerana kurniakan saya 
SUMBER INSPIRASI 
yang cukup indah dan sempurna untuk saya...

MAK ABAH..KAKDE SAYANG MAK ABAH


credit to:


SEKIAN..:))

13 comments:

KUREKURE COMEL said...

mmg TERBAIK....apak mina rajin gak cerita time kecik2 dulu...kena naik kereta lembu la nak pi sekolah...

mkn cekodok je hari2..sbb tak cukup duit...hehehe...suka dgr....


AA mmg sgt beruntung dpt mak ayah skrg....



mina dulu pun tak suka dgr mak bebel...tp bila mak takde...mmg rindu gila gila nak dgr....



tq masuk ek AA...sukeee...hehehe...

aisyah ahmad said...

wahh..pantas sepantas kilat yek mina datang sini..
suke..sukeee...
heheh..

betul mina..sonok dgr cite mak abah mase kecik..walaupon kadang2 tu..cerita tu..kite dah hafal skrip nya..sbb terlalu kerap dicerita..tapi tetap seronok nak dengar mak abah becerita kan..

Nasriq said...

hoho... ada harapan tu...

aisyah ahmad said...

ameen...ngeh3...

Mr iz said...

wah bagusnye abah ngan mak cik AA.... he he he... layan macam raja tu... sapa kawin dgn cik AA nanti ...he he he..di layan macam permaisuri la pulak...he he he... best best..he he he

aida4eva said...

seronok tengok keluarga bersatu :)

eh..nama aida pun AA jugak! hihi

http://aida4eva.blogspot.com

ctmarqonah said...

Happy Family!!!!!!!!!

aisyah ahmad said...

Mr Iz:heheh..sape la pemaisuri tu nanti gamak nye Mr. Iz yek..doa2kan la yek..cepat AA ni bertemu jodoh..:)

aisyah ahmad said...

Aida:betol3..seronok bile family bersatu...doakan semoga semua keluarga kat dunia ni bahagia ye....wahh..name same jugak yek??hehe..double A!!hehe

aisyah ahmad said...

ctmarqonah:yeay!!bersatu kita teguh..bercerai kita bangunkan semula!!

ctmarqonah said...

Btol btol btol!!!! X semestinya bercerai kita roboh... Kan kan kan....

aisyah ahmad said...

ctmarqonah:yezzaa..kene la bangun semule..hehe

zati embong said...

rasa tersentuh dgn entry ni.rasa tersentuh dengan kesusahan ayah aishah.

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: