Saturday, April 2, 2011

Bengap Nye La Otak!!

Salam 4 all..

korang2..korang selalu pegi Kolumpo tak??
kalau korang pegi kolumpo tu..korang selalu sesat tak??
kalau korang sesat..korang guna tak gps yang ade ket telepon canggih korang tu??
gps tu betol2 membantu korang ke??
kalau gps tu bagi laluan yang bengong..apa korang buat??

saya tanya..saya nak jawab

Dari kecik sampai ke tua ni..memang saya selalu gile2 pegi kolumpo..

Walaupon dari kecik duk berulang ke sana..sampai sekarang saya masih lagi tak pandai2 dan tak hafal2 jalan kat kolumpo tu...
saya bagi contoh..hari tu..masa saya mengajar di Subang Jaya...saya selalu lah jugak Subang Parade tu..dan yang menariknya..saya pegi ikut jalan lain..balik ikut jalan lain..pernah sekali tu..nak balik ke rumah..tup2..sampai ke shah alam..ape ke bengap benor otak ni ha..

GPS???ohh..tidakk!!secara jujurnye..saya memang tak pandai gune menda alah tu...hahha..

Kalau saya sesat..lagi akan cari stesen minyak yang terdekat..dan tanyakan jalan..tapi..yang jadi masalah sekarang ni..kebanyakan yang kerja kat stesen minyak tu..abg bangla, nepal dan seangkatan...jadi akan berlaku lah insiden ayam dan itik bercakap...

Saya pon tak tau kenapalah saya susah sangat nak ingat jalan kat sana tu..nak kate otak bengap..ade degree pulak saya ni..hehehe ;p

SEKIAN:)

7 comments:

.: iEyLa :. said...

huhu..xpon lukis plan jalan siap2..
hakhak..sesat jalan luas sket pemandangan..hihi

EIGHT IS SAMANIAH said...

kim slm kt abg nepal kalo akk sesat lg yer :)

aisyah ahmad said...

ieyla:kadang2..memang itu pon yang AA buat...hehe..

saman:bisa di aturr saman..tak pe..akak carik yg ensem2 cket yek..

KUREKURE COMEL said...

lain kali sila bwak mina ye...
sbb mina mmg jenis cepat ingat jln...
hehehe.....


tp kalau KL kdg2 mina kalah gak...
sbb lebuhrayanya sama saje....
hihihi...

Nasriq said...

aku yang duduk kl ni pun kadang2 ke laut jugak... sesat bagai...

Mr iz said...

jalan kejap je dah lain kolumpo ni... dulu bole lalu ...eh eh eh eh dah jd one way pulak... orang kolumpu pun kekadang sesat walaupu ic 14.... 14 kan kod kolumpo...he he he.... aku slalu singgah balai polis je kalau sesat tak pun kejar posmen... kalau tak jumpa tempat...he he he

aisyah ahmad said...

mina:kasi kontek numbe mina..nanti nak p pusing kl..AA cll mina yekk..hehe

nasriq:org kl pon sesat bebagai..inikan pulak orang tak kl macam AA ni ha..pusing2..ikut jalan tu le..

Mr. Iz:tau xpe..minggu ni pegi..jalan nye rupe lain..minggu depan pegi..lain pulak..14 ic kl..adik AA 14 ic nye..die pon same level jek tahap kesesatanye..heheh..alamak..AA ni memang takot polis..tu yang benti petrol palm jek...hehe

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: