Friday, April 29, 2011

Anak Kau Pelacur!!

Semalam..

Tengah saya duk buat balancing pada bantal(tepuk2 bantal) untuk saya melelap kan mata seminit dua...mata dah kuyu..

Tiba-tiba..

"..anak kau tu pelacur!!!..."

mula2 nak buat tak tahu jekk..tapi bila dengar semakin rancak pergaduhan..
terus saya bertukar jadi pompuan bizi bodi..

tak tahu lah apa punca pergaduhan..tapi yang pasti..
ada 5 pelakon utama di situ..

watak 1: Emak(Mak Kiah)

watak 2: Anak Pompuan 1 (Joyah)

watak 3: Anak Pompuan 2 (JLo)

watak 4: menantu (suami anak pompuan 1)(Undertaker)

watak 5: anak lelaki (Brat Pitt)

Brat Pitt menghantar Mak Kiah ke rumah Joyah..tak tahu atas sebab ape..mula2 ok jek..tak dek la kecoh2 bebagai...tiba2 datang si JLo..dengan kereta sukan pesen lamanya bewarna hijau..*bunyi kete die bingitt oo..rase nak bakorr jek kete die*...paking betol2 depan umah jiran Joyah..

turun2 kereta..JLo terus marah2 maki2 kat Joyah dan Undertaker..si Joyah ni..dah namenye pon Joyah memang bermulut kencang la..JLo maki..Joyah jawab..Jlo Maki..Joyah jawab..begitu lah seterusnya..Mak Kiah ada jugak menyampuk..tapi Mak Kiah cakap pelahan2 jekk..tapi Joyah marah pulak Mak Kiah...."..Mak diam!!mak pon sama je!!"...*pulak dahh..kesian Mak Kiah.*..

Yang tak best nye..jiran2 semua dengar tau...JLo kata kat Joyah..

"anak kau tu pelacur!!! laki ko tu pon same!!anak sendiri pon nak rasa..ko boleh buat tak tahu.."

Joyah boleh jawab ape tau??

.."..biar lah.pelacur2 pon...anak aku..bukan anak ko..ko ape kisah??.suami aku..biar la die nak buat ape..tu anak die!!..ko tak payah sibuk!!."

*nak menitik air mata saya dan istighfar saya dengar kata2 tu keluar dari mulut seorang IBU...*

Undertaker tak kata apa..diam membungkam seribu bahasa..kadang2 jek bersuara..

"dah la JLo..balik la...balik..malu orang tengok.."

pergaduhan mulut masih diteruskan..saya hanya geleng kepala dan berdoa mudah2an dijauhkan dari perkara2 yang mengaibkan macam tu..

dah penat agaknye betelagah..akhirnya JLo pulang bersama kereta sukan hijau nya itu..Mak Kiah pulak balik naik motor dengan Brat Pitt..

Undertaker dan Joyah pon masuk rumah sambil mulut Joyah sumpah seranah si JLo..

Lepas tu..tak jadi pulak saya nak lelapkan mata..memikirkan apa yang berlaku tadi..pikir punya pikir..punya pikir......terlelap pulak saya..

korang2 semua..ingat ye..Malu itu sebahagian dari iman..jadi..sebelum nak buat apa2..fikir dulu akibatnya..jangan diikut suara syaitan tu..merana nanti tau..

**nama yang digunakan bukan lah nama sebenar..
SEKIAN

21 comments:

tqahmisdar said...

kalah drama TV..tapi sedihnya kalau mak sendiri cakap macam tu.. ^_^

Miss Sunshine said...

adakah apa yang joyah tu cakap lahir dari hati die.. yelah, kdg2 tgh marah... tak sedar pun mulut cakap. main lepas je. tapi sangat banyak lah pengajaran dari kisah yang takde di kaca TV ni..

Astaghfirullah.... tak tau nak kata apa...

liyana said...

btul2 ke terjadi mcmtu>??
pliknyer..nauzubillah..
btul2..bile syaitan kuasai dir mcmtula jdnye

aisyah ahmad said...

tqahmisdar:
tu la pasal..da mcm drama tivi plak..
eh bukan drama..
ni teater la tqah..sbb live kan..huhu

tapi mmg sedih dgr bile Joyah kate gitu

aisyah ahmad said...

miss sunshine: harap2 joyah tak maksudkan apa dia cakap..nauzubillah...

KUREKURE COMEL said...

ada pulak cmtu...tak pikir org mendgrnye...haiissshhh...


takde perasaan malu gamaknye....lain kali lempar bom..baru puas hati...

dibuat maknye cmtu..anak apa laaa..
geram je mina..

aisyah ahmad said...

liyana:
betol yana..petang semalam..
tekejut AA..mintak jauh la dari menda gitu kan..

yang penting..kita jaga iman kita..solat 5 waktu + ibadah lain..i'ALLAH ALLAH lindungi kita..

Prince Halilintar said...

dah mcm drama dlm tv je ni..

Cik Ezy said...

lancang sngguh mereka b'kate2..
isk..
kite pulak rase malu..

aisyah ahmad said...

mina:
tu la pasal mina..memang ingat nak panggil geng Muammar Gadafi kasi bom cket kat depa2 tu..
dahsat..dahsat..

aisyah ahmad said...

prince halilintar:
memang pon..kire kalo panggil michael bay ni..mmg jadi cite box opis le ni..

aisyah ahmad said...

cik ezy:
betol3...mmg laser mulut masing2..
bila dah tak dek perasaan malu..gitu la jadi nye kan..

ctmarqonah said...

Isy isy isy... Mcm2 skang ni kn??? Tu la jadinya bila syaitan beraja di hati...

aisyah ahmad said...

ctmarqonah:tu la pasei..dahsat..dahsatt..

Nasriq said...

walaupun tak faham buat buat faham jea la...

aisyah ahmad said...

TK:takpe2..buat2 paham jek..;p

Rozami said...

apa punya perangai

aisyah ahmad said...

rozaimi:ntah la..

Mr iz said...

tak paham la aku dia orang ni... hal keluarga pun nak bertekak sampai cakap macam tu...lepas tu nak bagi tau satu malaysia....kan ke boleh bawa berbincang... setiap masaalah mesti ada penyelesaian nya ...adusss... ni sapa yang malu mereka dan keluarga mereka.... tak paham la aku.... he he he minat minta jauhkan lah hal mcm ni terjadi kat aku.... dan aku bukan undertaker aku adalah rey mysterio..... he he he

aisyah ahmad said...

mr iz:tu la pasal..AA pon tak paham..tujuan AA wat entry ni pon nak bagi pengajaran kat semua..sebelum wat pape..pikir dulu...kite ni..kalo da ngan manusia pon tak tau malu..dgn ALLAH.langsong laa.....

mysterio????waakkakaka

TeAqArH said...

gila ke mak dia tu??bale bale

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: