Wednesday, February 23, 2011

Selamat Pagi Cekgu!!

Salam 4 all..

1. Ada 2 bijik jerawat batu naik di muka
2. Tadi..terdetik nak tukar blog title kepada "Diari Seorang Guru"..tapi jangan risau..tak jadi tukar, sebab rasa macam poyoss sangat jek..dan nampak seperti terlebih mengada-ngada...Jadi, saya kekalkan Belog Aisyah Ahmad yek..maklom lah..orang giler gelemer..memang macam ni..;p
3. Tiada nombor tiga.ngeh..ngeh..ngeh..
Yang kat atas tu, memang tak ada kena mengena dengan entry kali ni..harap faham dan maklum yek..TAPI..yang bawah ni..ada kena mengena..:))


Pertama sekali..mintak maaf yek, sebab semenjak 2 menjak ni, saya asyik cerita pasal sekolah aje..dan jangan lah meluat untuk membaca nya..tapi kalau meluat jugak..diam-diam sudah le..:))

21 Februari 2011 adalah tarikh saya melaporkan diri di SK Gedok dan saya sampai di sekolah pada pukul 12.30Tghari..saya lambat sebab saya pergi JPNS kat Seremban dulu..ambil surat penempatan...dan jangan tak tahu, mak abah saya pon hantar saya..maknanya, 2 bijik kereta sekali pergi...macam nak hantar budak derjah 1 masuk sekolah kan.;p

Sampai sahaja di sekolah..terus saya pergi ke Pejabat, dan Cekgu-Cekgu dan staff SK Gedok sangat lah baik hati..dalam hati saya ni..syukur nye lah..bertuah rasanya dapat mengajar di sini.  Yang buat kan lagi best tu, bila guru besar kata yang SK Gedok ni..adalah SKM (Sekolah Kurang Murid)..saya lagi lah seronok...rasa nak melompat...alhamdulillah..doa saya termakbul lagi..:)...

Jumlah Guru : 15 orang (Termasuk saya)
Jumlah Pelajar: 106 orang
Pelajar Lelaki: 53 orang
Pelajar Perempuan: 53 orang

Setiap darjah cuma ada satu kelas dan kelas yang mempunyai pelajar paling ramai kalau tak silap saya..Darjah 3..20 orang..ramai ke???;p

Minggu pertama ni, saya tak masuk kelas lagi..sebab masih dalam Minggu Orientasi Sekolah (MOS)..Jadi, hari ni, Guru Besar bagi saya Buku RPP dan Jadual waktu saya..Guru Jqaf yang dah sedia ada cuma 1 orang aje..dan ustazah tu baik sangat...dia bagi semua rancangan mengajar tahunan dari darjah 1 hingga 4 dan jugak buku teks..alhamdulillah...setakat ni...semua berjalan lancar...

Cuma....masalah nye sekarang..saya masih belum dapat rumah sewa..:(..
Sekarang ni, saya menumpang di rumah GPK 1(Kak Rad)  yang sangat baekkkk hati...sudah lah Kak Rad bagi saya tumpang rumah dia...diberi nya pulak saya tidor di bilik pengantin..iyee...saya tak tipu..anak Kak Rad Baru nikah bulkan 12 tahun lepas..bilik ni cantik sangat dan sangat2 selesa di sini..bilik nye ala2 English Style gitu..haaaa...mmg liat le saya nak bangun pagi..

*dulu..6.45pagi still golek2 atas katil..tapi sekarang...6.45pagi saya dah ada di atas jalan raya..nak pergi sekolah..hehe

SEKIAN..:))

2 comments:

KUREKURE COMEL said...

selamat pagi cikgu......hehehe...
mesti seronok kan....jumpa anak2 murid yg comel2...hehehe

aisyah ahmad said...

kurekure comel:
heheh...mmg pon..sangat seronok..:)

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: