Monday, August 30, 2010

cerita ramadhan

Salam 4 all...

Puasa tahun ni..kire 1st time la saya berpuasa sambil bekerja..kerja saya hari2 adalah menjerit kat anak murid saya...maka hasilnya..seminggu puasa..saya mula batuk..2minggu puasa saya tak de suara..dan sekarang batuk saya masih begini...ditambah pulak dgn flu..bile batuk dan flu saya bergabung tenaga..maka saya pon akan lelah la...kesian saya kan..hehe..

Selama saya duk kat usj ni..tiap2 hari saya akan berbuka pose di masjid al-falah..sangat dekat dgn rumah saya yeee..seronok sgt berbuka kat masjid..makan dalam talam..beramai2..ukhwah gitu..hehe..tpi betol..nng seronok..teringat zaman2 sekolah rendah dulu..selalu makan dalam talam...lepas berbuka kat masjid..saya akan still di masjid sampai la solat terawih...solat terawih kat sini..sgt best..imam dari mesir..sdp sangat sheikh tu baca..sampai boleh menitis air mata mendengarnya..n kalau buat 20 rakaat..langsung x terasa lamanya..sampaikan..saya nampak ada sorang pakcik taxi tu..wat terawih 20 rakaat kat masjid ni..dgn pakai uniform die lg..sy bangga dgn pakcik tu..

Puasa cuma tinggal beberapa hari sahaja lagi...so..rebutlah peluang beribadah di bulan yg mulia ni..sbb..blum tentu kita sempat berjumpa ramadhan di tahun depan..renung2kan..dan..selamat beribadah..;))

SEKIAN..

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: