Saturday, July 10, 2010

Yang Pergi Takkan Kembali

Salam 4 all...

Jumaat, 25 Jun 2010..Mak long saya telah pergi buat selamanya...permersian maklong..amat saya rasai sbb mak long selalu datang rumah saya..tido kat rumah saya..borak2..makan same maklong...maklong adalah cousin abah saya..tapi dah rasa macam mak sedare sendiri dah..kalu balik cuti..mesti ade maklong datang rumah saya...maklong pon ade sakit lelah macam saya...so, selalu jugak la kami borak2 pasal penyakit 'kami' tu...saya sangat rindu maklong...bila lalu depan rumah maklong..sayu sangat rase...teringat je maklong selalu tunggu kat gate rumah maklong..sekarang maklong dah tak de lagi...

maklong saya sakit cancer..tapi..sampai menghembuskan nafas..maklong tak tahu yang maklong ade cancer..anak2 maklong tak bagi beri tahu..sbb nanti maklong akan memikir n menambahkan lagi sakitnya..so, adalah lebih baik maklong tak tahu..

masa maklong sakit...saya amat kagum melihat anak2 maklong seramai 6 orang menjaga maklong...anak2 maklong semua baik2..ustaz n ustazah semuanya..termasuk lah menantu maklong..semua baik2...alhamdulillah..rezki maklong dpt anak yg soleh n solehah....mak saya pon sayang semua anak2 maklong..saya anggap diorang macam adik beradik sendiri...

malam terakhir saya jumpa maklong adalah di hari maklong pergi..sejam lepas saya balik ke rumah..saya dapat panggilan telefon dari abg asri(anak maklong) yang mengatakan..maklong dah meninggal...sedih sgt rase..tapi semua redha sbb..seksa n kesian sangat tengok maklong menderita cancer tu...

maklong saya adalah seorang yang sangat penyabar..maklong membesarkan 6 orang anaknye sorang diri..sbb suami maklong telah kembali ke rahmatullah pada usia anak2 maklong masih besekolah kesemuanya...bayangkan la...betapa cekal nye hati maklong membesarkan anak2 nye...berkat kesabaran maklong..semua anak2 maklong 'menjadi'..alhamdulillah...

ALLAH lebih menyanyangi maklong...maklong pergi pada usia 65tahun..semoga maklong ditempatkan bersama golongan orang2 yang soleh solehah...

perasaan sedih masih berbaki..saya dikejutkan pula dgn pemergian pak cik saya...

29 Jun 2010,  pak cik saya pula pergi menghadap ilahi..kereta yang dipandu pakcik saya terlibat dalam kemalnagan di LPT berhampiran exit Chenor...saya dah tengok gambar kereta pakcik saya..sangat dahsyat...kereta pakcik saya dihentam dari belakang oleh sebijik hilux(betol erk eja gini?)..separuh kereta pakcik saya remuk...sudah ajal pakcik saya...tapi walau macam manapon...makcik saya tak mengalami kecederaan yang serius..cuma tulang rusuk makcik saya retak...semoga makteh cepat sembuh...saya kagum dgn makteh sbb makteh langsung tak menangis mase engah bin meninggal...semoga makteh tabah mengahadapi hari2 mendatang tanpa engah bin disisi...

semoga segala amalan engah bin semasa hayatnya diterima ALLAH dan semoga ALLAH menempatkan engah bin bersama orang2 mukmin yang soleh...

..."Setiap yang hidup pasti akan merasai mati"....

AL-FATIHAH...

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: