Monday, July 12, 2010

Dapat Ke Tidak??

Salam 4 all...

pssttt...psssttt..nak bg tau ni..sabtu baru2 ni..saya pegi intebiu kat SAMAF, Subang Jaya..kat USJ9...jawatan:Guru KAFA..:)))

ade 7 orang pegi intebiu tu...wahhh..hebat2 sume...ade pengalaman kije...saya??mesti la tak pengalaman ape2...maklom la...baru abes study la kata kan...tak pe..try aje dulu...dapat tak dapat..belakang kire..

mase intebiu..mule2 ade la soklan betulis...dalam soklan tu..tanya pasal hukum mad...pastu kene tulis surah al-Fatihah n kene wat tulisan khat..heheh..semuanya saya tulis aje...

lepas tu...ustaz tu panggil utk sesi bacaan al-Quran plak..mule2 die mintak saya baca beberapa ayat al-Quran..surah ape..saya tak perasan...lepas tu...ust tu tanya pasal tajwid...hehe...saya jawab juga ikut suke..heheh...lepas tu..ust tu tny perkara2 yg berkaitan dgn tajweed...cthnye..makhraj huruf...jenis2 waqaf...jenis mad dan sewaktu dgn nye la...sama seperti yg sebelum2 ni..saya jawab juga ikut ape yg saya tau...

lepas tu..saya dipanggil plak utk sessi seterusnye...nak tgk communication skill kot...part ni..saya quite menggelabah..sbb takut terkedu..pastu diam seribu bahasa...tapi alhamdulillah..semua berjalan dgn aman damai..:))...dah setel semua..saya balik la....

saya kan tgh tak tau ape nak buat..so..kalau ditakdirkan saya dapat offer jadi guru KAFA ni..of coz la saya pegi...zaman le ni...tak boleh memilih kerja..mane yang datang..kite kene terima..rearki dari ALLAH..kite tak boleh tolak kan...

**kawan2..doa2 la saya diterima yerkk...:))

SEKIAN...

2 comments:

ziera said...

eh, bukan kamu mahu menjadi suri rumah sepenuh tngga ker..? huhu.. gudluck =)

// bape elaun kafa kt phg? kt n9 500 jer..sebab keje ptg jer.. kalau k.dalila, 1100..tapi keje nyer pagi ptg..

aisyah ahmad said...

heheh..blom jumpe en somi lg la zira..kalo da jumpe..baru la mau jd suri rumah...hehe

akak mintak guru kafa kat subang jaya zira..bukan kat pahang..elaun??heheh..biarla rahsia...hehe..tak best ckp kat sini..nnt akak msg dehhh...hehe

zira ngajor kat mane?

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: