Saturday, April 3, 2010

Saya dan Bola Sepak

Salam 4 all..

**ketika org lain kelam kelibut menyiapkan assignment..saya sibuk mengapdate blog..maklomla..org rajin..memang mcm ni..;p;p

Sebut aje bola sepak..memang la sangat sinonim dengan kaum berlawanan dgn saya..mereka yang bernama lelaki kebanyakkan nye minat macam nak gila bola sepak...pendek kata..macam iklan tu kata la...
makan bola..tido bola..minum bola..
**kalau yg dah ade bini..mcm mane??;p

Perempuan..bila kata minat bola sepak..maka pada pendapat saya..boleh dibahagikan kpd 2 jenis..

Jenis Pertama-------->Minat yang mengada2
ye la..nak melayan kepala pakwe masing2..daripada tak pernah hayat hidup tgk bola..bila umur 24 tahun dapat pakwe fanatik macam nak mereng dengan bola..maka terpaksa lah si perempuan itu menghipokritkan diri meminati bola sepak...lepas tu...mule la bangge dgn kawan2 pompuan yg lain yang kunonnye die tu penyokong setia MU la..Lvpool la..Arsenal la..mcm2 lagi la...padahal nye..name team je pon yg die tau...cube tanye name player..berlipat la lidah die nak menyebut nye...silap2..pemain pon tak kenal...yg die tau nye..bile ade game kat tv...die pon sibuk2 la pakai jersey team yg die sokong tu la kunonye...poyoooo je kan...

ade sesetengah tu pulak.disebabkan zaman le ni semua org duk sibuk pasal bola....die pon mengada2 la nak buat2 minat bola jugak...sokong team tu...sokong team ni...dgn harapan..ade la mamat2 yang gile bola teruja dgn die dan ingin menyuntingya sebagai bini...

biasanya, kalu pompuan jenis hypokrit minat bola ni..saya boleh kenal...dan saya cukup menyampah bile tgk pompuan macam ni..entah ape jenis ntah...ish3...

Jenis Kedua--------->Minat yang bersungguh2
Tak ramai pompuan macam ni...setakat ni..saya baru jumpa 3 org..2 org tu saya tgk dalam tv..sorang lagi tu...saya tgk secara live la..sbb perempuan tu adalah saya..;p;p..hahahahahha..hipokrit sungguh saya kan..hehhe...tak de la..bukan saya..tapi adik perempuan saya yang sekarang berumur 23tahun...adik saya tu.memang dari kecik suka bola...adik saya tak reti main bola..tapi die tau semua rules bola sepak....adik saya jugak tau segala jenis team2 bola sepak omputih ni...siap dgn player2 adik saya kenal...dan adik saya jugak sanggup melakukan perkara yg saya takkan buat..iaitu..mengorbankan masa tidor nye utk tgk games yg pukul 3,4 pagi tu...adek saya adalah peminat Arsenal....bukan sebab dia adalah adek saya maka saya kategorikan dia kat jenis ke2 ni..tapi memang itu la realiti nya..memang adik saya minat gile kat bola..bukan setakat bola...habes segala jenis sport die layan...tapi..die sendiri..bukan reti besukan pon,hehehhe


ini die adek saya yg gile bola itu...bersama abah nye..abah saya jugeee..:))


Saya dan bola
hahhaha..sumpah!!saya bukan jenis yg minat gile kat bola sepak..setakat tgk saje boleh la...bile tgk..saya akan bising2..maklom la..emosional je tgk bola sepak ni kan...so..bagi mengelakkan di marah oleh adik2 saya yg minat bola..maka..saya pon jarang gile2 melayan bola di tv...lagipon..saya bukan paham sangat pon rules nye..yg saya tau...GOALLLL!!!itu aje..hehehe...memang saya jahil pasal bola sepak...pemain bola omputih yg sy kenal pon brp kerat je..itu pon.sbb adek saya selalu bercerita..saya dgr je la...hehehe..

so..kesimpulannye..saya tak akan memaksa diri saya utk minat bola...sebab memang saya dah tau..saya takkan jadi fanatik bola...

**kadang2 tu..saya tlg kejutkan adik saya utk qiamullail tgk bola..lepas adik saya bangun..saya pon..zzzzzz...hehehe



SEKIAN:))

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: