Wednesday, April 14, 2010

Orang Baru

Salam 4 all..

sekarang saya amat gembira!!sbb saya dah dapat anak sedare baru..iye..ni anak sedare saya yg Pertama...so..tak payah nak cakap la tahap ke'excited'tan nye macam mane...meh saya nak becerita pasal ORANG BARU ni...


Nama: Khaleed al-Waleed bin Mohd Nazim
D.O.B: 13 April 2010
Tempat Lahir:Hospital Temerloh
Description: Anak Sulung kepada Mohd Nazim Ahmad Dan Azlinda Ashaari...cucu Sulong kepada Ahmad Hj Daud dan Zaharah Kasim...juga cucu sulong kepada Ashaari dan Mak cik Da(besan mak abah saya la ni..saya tak tau name penuh..hehe)....anak sedare pertama Saya dan adik beradik..jugak anak sedara pertama adik2 ipar abg saya...

Jadi..sekarang..korang boleh bayangkan..betapa excited nya family2 kami...alhamdulillah..TQ ALLAH...

2.45pagi,13April2010:
Tgh saya syok menidurkan diri...telepon mak saya berbunyi..abah saya tak de..ke kuantan..ade meeting ape ntah...so..tinggal la saya, mak, adik dan wan saya kat rumah....mula2..saya ingatkan org call nak bg tau pasal kematian..ye la..biase nye kalu dapat call time2 tu....byk nye pasal kematian je kan....bila saya dengar mak saya panggil nama abg saya...terus saya dapat agak..kakak ipar saya nak besalin....seronok sgt saya..tapi disebabkan mengantok..saya pon..zzzzzzzzzz semula..heheh

4pagi
abg saya kata..kak ngah saya kene bawak ke hospital temerloh...knp??ntah..saya tak sure..ok..saya sambung zzzz semula...;p

dekat2 pukul 6pagi:
abg saya call lagi..kak ngah dah selamat melahirkan baby boy...alhamdulillah..seronok nye rase....rase nak pegi hospital terus..tgk baby n k.ngah..saya dah tak sambung tidor..sbb kene hantar adik saya ke sekolah..die ade rombongan ke parlimen...mak saya pon terus call abah saya....abah saya sangat lah teruja bila tahu cucu beliau dah selamat...

selepas pukul 7pg:
abah saya asyik telefon aje...tanya kan cucu nye...heheh..saya n mak x tau nak bagi jawapan apa..ye la..kami pn kat Jerantut lagi..rasa nya...5 minit sekali abah saya akan call..heheh.kelakar pulak rasa...

9pagi:
saya..mak...wan...gerak ke temerloh...saje pegi awal sbb wan  nak renew pasport nye...saye  pon wat le pasport sekali..:))...lepas semua setel..saya bawak mak n wan saya pegi sepital..masa melawat pukul 12.00..adoii..45 minit lagi...lambat sungguh...

12.00tg:
Menyerbu masuk ke dalam wad besalin tingkat 5..wad kenanga 4...seronokkkkk sangat dapat tgk muke anak sedare saya...rase nak menangis pon ade..khaleed al-waleed namenye..mata khaleed celik je masa saya sampai...baby lain semua tido..agaknye..khaleed rase palik kot...die duk kat mane plak ni....saya pon ape lagi...ber 3G lah dgn adik2 saya...semua nya excited dapat tgk anak sedare...comellll...geram sangat tgk die...last sekali..saya 3G dgn abah saya...tapi abah saya tgh duk meeting..so..xdapet la...pas tu..saya send la pict khaleed kat abah saya...nak tau tak ape abah saya buat??abah saya terus call mak n kate nak balek jugak tgk cucu...nak tgk secara live katanye...saya ingat abah saya main2 je...tup2..driver abah saya call mak saya...wish tahniah n kate..."En. Ahmad nak balik hari ni...sudah on the way..."...hahahha...tegelak saya dgr...mase melawat habes....saya pon balek jerantut dgn nenek saya..

Mak saya tunggu abah saya di hospital..dalam pukul3 lebih cket..abah saya sampai...hospital temerloh ni..pak guard die sungguh berwibawa...sesiapa tak dibenarkan masuk selepas waktu melawat.....dan rupenye..abah saya dah telepon siap2 kawan beliau utk membolehkan abah saya masuk tgk cucu nye....lepas masuk tu...mak saya cerita.....abah saya terus pegi kat cucu beliau..cium cucu beliau..dan muka abah sangat excited...mak kate..abah saya angkat cucu nye..dan mengazankannye utk kali ke2...Ya Rabbi..seronoknye abah saya....

Kesimpulannye..Semua ahli keluarga saya sangat hepi dgn kelahiran Khaleed al-Waleed...semoga khaleed jadi anak yg soleh...berbakti kpd agama dan bangsa..

Saya sudah sampai di nilai..dan saya sudah rasa rindu pada khaleed...sebelum balik tadi..saya dah pegi jumpa khaleed kat sepital..semoga khaleed cepat sihat ye...

**seronok rupenye ade anak sedara sendiri ni...dapat anak sendiri..lagi la seronok kan..:))

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: