Tuesday, March 16, 2010

Kesakitan

Salam 4 all

Hari ni..hari ke 3 badan saya rasa sengal2..bile malam..saya macam nak demam...tapi suhu badan ok aje...jadi macam ala-ala teruk gitu sebab bercampur  dgn sakit tekak + batuk  + selsema + lelah...ape??lelah???iyeee..saye memang ade penyakit itu..dah lame dah..sejak saya berumur 10 tahun...saya dah menggunakan inhaler..bermakna saya dah tak perlu berulang alik ke klinik untuk menggunakan  nebulizer yg amat merimaskan itu....inhaler saye jugak sudah bertukar jenis...daripada cap athalin kepada cap ape ntah... cap athalin murah aje..below rm20...tapi cap yg saya baru guna ni..regenye..mahei cket...rm78 kot..lbh kurang gitu lah..kirenye..dokter telah meng'upgrade'kan inhaler saye..sbbnye..lelah saya makin teruk...tapi betul la tu kot..sbb masa saya mula2 guna inhaler..iaitu cap athalin tu....badan saya still boleh menerimanya...tapi tahun lepas..atalin sudah tidak memberi kesan apa2 kpd saya....kadang2 sehari tu...3, 4 kali saya menyedut menda alah tu....tapi.lepas dokter merekemen inhaler cap baru tu...mmg betol2 berkesan....alhamdulillah...cepat lelah saya reda....

tadi saya pegi kelinik lag...maklom la..org sakit...mesti kena dating dgn dokter kan..dan saya ni..spesis yang sangat suka pegi klinik...tapi makan ubat...malas...;p
dokter tu tny saya..ada amik ubat lelah ke??saya pon kata la..saya guna inhaler...dokter tny cap apa..saya kata lah..bekas die warna kuning cekelat gitu..tapi cap ape..saya tak ingat....dokter tu pon kate....makna nya..lelah awk ni..boleh tahan jugak lah teruknya....saya pon angguk dan senyum aje la...

hurmmm..penyakit ni..sy tak tahu amik dari sape..mak, abah, arwah aki, wan saya..semua tak ada penyakit ni..agaknye..nenek kepade moyang saya ada penyakit ni kot...tu yang menurun kat saya tu kot...tak pe..saya terima aje penyakit saya ini...sbb saya yakin..setiap sesuatu yg ALLAH bagi tu..ade hikmah nye..mane lah tau...kot2 selalu saya berulang ke hospital...dapatlah saya bersuamikan tuan doktor..;p

Sekian Terima Kasih

2 comments:

SyAkuRagi said...

aminn...semoga anda dipertemukan dengan doktor suatu hari nnti..hee

aisyah ahmad said...

ameen...semoga doa org duk kat arab ni temakbul..hehehe

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: