Friday, February 19, 2010

YA @ TAK

Salam 4 all..

saya adalah antara jenis manusia yang TAK SUKA bila saya minta seseorang tu buat keputusan..dan beliau memberikan jawapan berikut..

**cth soalan:kita nak pegi makan kat mana ni n nak makan ape??

"..ermmm..ikut la..tak kisah pon..mane2 pon boleh"

"...ntah la..awak rasa kat mana ok?.."

"...ape2 pon ok je..."

"...saya nak makan kat mulut.."(ohh..tidak!!!jawapan ini membuatkan saya rasa beliau menempah lempang@terajang dari saya..)

************************************

dan saya adalah manusia yang bila mana saya bertanyakan beliau soalan, beliau menjawab seperti berikut..

**soalan yg sama spt di atas

"..jom kite makan KFC.."

"....aisyah,kedai kat New York tu sedap..jom kite try nak..?.."

"...saya letih la, apa kata kite makan kat kedai pak mat tempe tu aje.."

*************************************

Kesimpulan nya...saya hanya mahukan jawapan YA atau TIDAK sahaja..saya tak suka jawapan mcm saya kata kat atas tu..sbb tu akan membuatkan saya pula perlu berfikir utk ke mana....

dan di sebabkan saya tak suka org bagi jawapan sepeti yg saya tak suka tu..maka, bila org tanya nak makan kat mana atau apa2..saya akan bg tau apa yg saya nak...dan saya jugak tak kisah sama ada beliau nak ikut permintaan saya or tak...at least..beliau tahu apa saya mahu...dan saya bagi tahu apa yg saya mau..bukan dalam konteks memilih tempat makan sahaja...tapi apa2 pon...

Sekian. Terima Kasih.

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: