Saturday, February 13, 2010

telefon bimbit

salam 4 all..

tak tau lah kenapa sejak sebelakangan ni..saya jadi rajin (rajin ckettt je)pulak mengapdate blog saya ini..mungkin agaknya setelah saya lihat counter di sebelah ni bergerak2..saya jadi teruja..amat tidak sangka saya mempunyai silent reader...terima kasih kepada silent reader saya...saya sangat menghargai anda...bila counter tu sampai 2000..sila lah suruh saya belanja anda makan di restoran berhampiran saya..jika ketika itu saya ada duit terlebih,maka boleh la saya belanja makanan barat kepada anda...oleh itu..jangan segan2 tuntut dari saya..hehehehhe..

tadi,saya duk mengadap telefon saya..saya mula mengimbau masa lampau..sejak bilakah saya menggunakan telefon bimbit...sekarang saya sudah ingat..saya mula guna telefon bimbit sejak tahun 2001..iaitu pada umur saya 17 tahun..di mana pada ketika itu, telefon bimbit itu telah tidak sengaja diberikan oleh abah saya kepada saya kerana pada ketika itu, saya menyertai satu kursus di mana tempat itu amat kurang bilangan public phone nye...maka..dapat lah saya merasa guna telefon bimbit...

masa zaman saya mula2 guna henfon...time tu..sekali lagi muka bangga saya datang..sbb sangat tak ramai org gune telefon pd ketika itu...iya,saya mengaku..saya amat mengada2 ketika itu..maklom la...saya aje ada henfon yang bersaiz agak kecik jika dibandingkan dgn org lain....mau nya tak mengada2 saya..maka nya..bila saya duk tgh2 org..seminit sekali lah saya akan mengeluarkan henfon dari beg saya...maklom la...nak tayang kat orang..kononye saya jer ade henfon canggih(masa zaman tu,telefon saya tu dah dikira best dah..padahal..no screen color..bateri pon 4 bar aje..cehhh..poyossss nye saya ketika itu..)...bila top up dah habes..maka nya harusss lah saya membeli top up..pada ketika itu...top up mmg susah sgt nak jumpe..tak mcm sekarang.....top up berada di hujung jari anda...maka nya, saya pon pergi lah ke kedai cina berdekatan...dan berkata pada cina tu..


"auntie...kad prepaid (masa tu..tak panggil top up lagi) celcom ada??"

auntie jwb : "ada..mau berapa ringgit??30??60??100??.."

(zaman ni..top up paling murah adalah rm30..tak macam skarang..rm2 pon ade jual..masa ni jugak..kad top up bersaiz kad kredit dan ada macam2 gambar yg menarik..gambar artis...gambar pemain bola..mcm2 lg la..)

"kasi saya celcom rm30 satu...auntie tlg masukkan ye..(sebenarnya..saya tak reti lagi masukkan top up masa itu..hehehe).."


auntie kata lagi.."ayyyaa..you budak sekolah pon sudah guna telefon ka??hebat lah you.."
(masa tu saya pakai uniform sekolah...dats y auntie tu tau saya ni dak skolah lagi)

seperti biasa, saya senyum dgn muka bangga(mengada sungguh sya ketika itu..)..

begitu lah serba sedikit cerita saya yang mengada + belagak pada ketika itu...

ni antara henfon yg penah saye gune:-

Nokia 6210
Nokia 3310
Nokia 3610
Nokia 8210
Nokia 6310
Nokia 5310
Nokia 3200
Nokia 6510
Nokia E71
Sony Ericsson R306
Sony Ericsson Z(tak ingat model ape)
Samsung (tak ingat model jugak)

Dulu..tukar2 telefon ni..jadi penyakit bahaya kepada saya...lama2..saya getting bored n merelakan aje ape jenis enfon yg abah saya bagi..tapi saya seronok..sbb abah saya dah faham taste saya..tenkiu abah saya..pas ni..sile la beli lagi..;p

sekian terima kasih

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: