Tuesday, February 23, 2010

Nazar seminggu puasa

Salam 4 all..

beberapa minggu yang lepas..saya telah kehilangan satu folder yg amat penting utk future saya..iaitu folder yang menyimpan segala macam menda di bawah ini:

-Surat beranak
(of coz la saya sedih sebab ni la satu2 nye kertas yg hidup sama lama dgn saya...almost 26 tahun saya simpan kertas sekeping tu...mmg la saya boleh ganti dgn yg baru..tapi bg saya..hilang la keoriginalan nye..yg lama tu..kertasnye..kuning2 gitu..saya suka.. )

-Sijil Diploma Teknologi Maklumat KIPSAS n Transkrip penuh KIPSAS
(ohh...ni lagi satu..letih2 saya belajar..kalau die hilang..mesti la saya bingung seketika..)

-Sijil SMA, SPM
(adoii..kalu hilang yang ni..susah la saya nak apply kejer...mmg la boleh apply yg lain kat kementerian..tapi kan menyusahkan hidup je name nye tu...)

-Sijil Kahwin
(alamak...tak kawen la saya nnt..;p....memang la boleh pegi je kat pejabat agama dan dia akan print yg baru..tapi saya tetap rasa yang ori atau yang pertama tu lagi tinggi value nye..)

-Surat Tawaran USIM
(surat ni..penting utk saya bagi tau kat org PtPtN yg saya masih belajar di USIM..dan saya mahu menangguhkan bayaran balik pinjaman masa saya di UNiSEL dulu..27k..;p)

-Keputusan muet
(ini juga penting utk saya nak mintak keje nanti..)

-segala sijil2 merepek dan tak merepek saya...

dah puas saya mencari kat rumah...kat rumah sewa..semua tempat saya cari...tapi tak jugak jumpe2..sampai la mid term break baru2 ni..saya dah menangis2 dah..(saya kan pemurah air mata)..saya duk mengadu kat mak saya....yg folder saya dah hilang...mak pon bebel kat saya..

"...kakde ni la...menda penting macam tu letak merata2...lepas tu..hilang..menangis..."

...saya pon terus cakap kat mak...

"..mak..kalau kakde jumpe folder kakde tu..kakde bernazar nak puasa seminggu.."...


*****beberapa minggu kemudian a.k.a hari ini*****

tadi, saya duk lah nak mencari barang saya di bawah katil di rumah sewa saya ni ha...tgh saya duk mencari2...saya jumpa satu paper bag saya...saya pon bukak ler...sy tgk2..ade lah folder saya yang dikatakan hilang tu di dalam nye...saya pon...apa lagi..terus menangis...n rasa syukur sangat2...sbb jumpe folder tu...alhamdulillah...

makanya..

seperti yang saya katakan tadi..saya bernazar untuk puasa seminggu...so, i'ALLAH esok saya akan start....

**SEKIAN TERIMA KASIH**

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: