Wednesday, February 24, 2010

Hitam lagi

Salam 4 all..

hari tu kan...masa on de way balik ke nilai..(dari kedah)..saya n 3 lg kawan saya singgah la kat restoran jejantas sg.buloh tu..masa sampai kat sane, kat kedai2 tu..gelap aje..tak dek letrik rupenye....maka nya, saya pon tak berapa perasan la kewujudan kedai2 kat tepi2 tu..terus je saya n kawan2 saya melutu ke kfc yg ade kat situ...(maklom la..lapar telajak..tu jadi gitu)..

siap2 melantak snack plate, saya dan kawan2 pon menuju ke kereta..sampai aje kat kedai depan tu...dah terang..(makne nya, letrik dah ade da la tu..)...saya pon ternampak lah satu kedai pak arab...yg wat saya lagi teruja, sbb die jual jubah...n the color is....of coz la HITAM..hehehh....saya pon melutu ke dalam kedai...dan terus tanya kat tokei die..

"..uncle..jubah ni berapa ringgit??.." (konfiden je saya cakap melayu dgn pak arab tu...)

"...satu ratus empat puluh sahaja..." (wahh...pandai rupenye pak arab ni cakap melayu)

saya pon duk la menawar harga kat pak arab tu...pastu die kata...

"..adik..satu ratus tiga puluh.." (dalam hati saya pon menyumpah la...'cehhh..kedekot!!'..)

lepas tu..saya pon gatal2 cakap arab ngan die...(gile punye broken arab la ni...nak mujur die paham..heheh)..tetibe pak arab tu macam seronok je saya dan kawan2 boleh cakap arab dgn die...

lepas tu..die pon gi bantai cakap arab aje lor...(naseb baik lahjah die aku paham...**tapi sekejap2 aku tenganga jugak le...hehehhe)macam2 la die tnya...aku pon dgn kompiden nye memperkenalkan diri..

"....kami belajar kat Universiti Sains Islam Malaysia...belajar di fac quran sunnah..pengkhususan Quran dengan Multimedia....kami pelajar tahun akhir.."(ehemmm2...saya cakap arab...hahahah..poyoss sungguh saya)

pak arab tu pon tny lagi..

"...kamu semua mesti belajar usul fiqh kan..??mesti boleh jawab soalan saya ni.."(die cakap arab lagi...)

die pon tanye la pasal usul fiqh tu..makanya...saya pon ape lagi..buat kali kedua..ternganga di dalam hati..tapi muka macam faham...heheh...baekkkk punye cover...puas saya duk susun n cuba faham ape yg die cakap...last2 kami surrender...die plak jawab soalan die tnya tu..heheh

saya pon layan aje la die cakap...rupe nye die cakap pasal ibadat..puasa, solat bebagai tu la...siap keluar dalil...heheh..ye2 kami pon angguk je..(paham la tu..kunonnn nye la..)

sambil2 die duk menjawab tu...die pon amik jubah yang saya nak beli tu...die lipat2...(dalam hati saya duk kate..eh pak arab ni..nak suruh aku beli la tu..die tak tau dalam poket aku ade rm125.40 je...tak de nye aku nak bayar rm130 kat die...)

pastu aku terus cakap

"..kalau jual rm100..baru saya beli.."

die pon angguk...
wahh..saya pon gembira tak terkata la...terus cari size n bayar...serunuk samgat2..sbb dapat lagi satu jubah hitam dgn harga yg sangat murah..jubah tu simple sangat...yg lagi saya suka, jubah ni from dubai..so, cutting die macam saya suka la..saya tak suke jubah yg m'sia...sbb saya kan tak buleh pakai jubah cap Malaysia...singkat le...maklom la..american size..(cehh..padahal gem*k..tak nak mengaku..;p)..lg pon jubah kat m'sia ni kebanyakkan nye bebunge2 bebagai..meriah sangat..saya tak minat...

**psstt...pssstt...saya dah siap iron jubah baru saya utk dipakai hari ini..;p

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: