Friday, December 18, 2009

Sedang Besedih

Salam 4 all...first skali aku nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU...semoga tahun ni lebih baek dari tahun2 yang lepas...pastu...nak ucap TAHNIAH jugak kat HARIMAU MUDA sbb menang bola sepak malam semalam...

Ok...mari mulekan cerita...
minggu ni..minggu sedih aku..dah 3 hari aku tak senang duduk...pastu asyik menangis aje...semua ni sbb ape??sbb CINTA punye pasal..kadang2 rase benci ngan diri sendiri sbb menangis pasal lelaki...tapi ape boleh buat...tu lah kelemahan diri aku ni ha..aku kan mmg emosi terlajak cket...pompuan la katekan...

SEBAB SEDIH:
ex aku datang semule dalam hidup aku setelah 7 bulan die tinggalkan aku....die datang bagi harapan kat aku n die datang jugak menghancurkan harapan tu...kalau ikutkan rase hati..memang sayang kat die...tapi aku kene pikir..."sampai bile aku nak kene jage hati n perasaan orang lain..n tak de sape yang nak jage hati aku..."...aku memaksa diri aku untuk melupakan die....

tiap2 hari aku berdoa pada ALLAH..kalu betol die jodoh aku...satukan hati aku n die ke jalanMU...tetapi kalu die bukan untukku..tunjukkan kepadaku kebenaran disebalik dirinya....

aku mengaku..bukan senang aku nak lupekan die...6 tahun aku kenal die...tak semudah ABC utk melupakan die...aku perlukan masa n sokongan....n terima kasih sesangat kat member FACEBOOK ku semua yang banyak memberi support kat aku selama tempoh bersedih aku...aku cube lawan perasaan ni...aku kene jadi kuat...aku nak lupekan die..

Aku yakin...satu hari ALLAH akan kurniakan aku suami yang mithali untuk menjaga aku n anak2 aku....aku selalu doakan n harapkan itu..harap..semua doakan aku jugak ye...

SEJARAH HITAM:
aku ni seorang yang sangat bersabar dalam percintaan...aku selalu mengalah...kadang2 sifat tu memakan diri aku sendiri....aku yang menangis sorang2..aku yang tanggung sorang..semua aku lalui sorang2....aku terima die ikhlas...niat aku nak bimbing die...alhamdulillah..lepas kenal die...aku dah berjaya kenalkan die dgn tikar sembahyang..kenal al-quran...alhamdulillah..tapi tu lah...kalu kite berubah sbb manusia...takkan lame perubahan kite tu...die mule berubah sedikit demi sedikit..aku tetap sabar dengan perangai die....TAPI ALLAH selalu tunjukkan pada aku kebenaran.....setiap tipu helah yang die buat kat aku..mesti akan 'terkantoi'...aku tak payah selidik dalam2...tapi ALLAH sendiri yang tunjukkan pada ku...aku percaya ni semua berkat aku tak tinggal solat+mengaji+doa+yakin padaALLAH....

3 hari lepas...die wat hal lagi..aku terus terpkir..."ni dah nak masuk tahun baru hijrah..ALLAH suruh aku 'behijrah'...ALLAH sayang aku n tak nak aku terseksa lagi..sbb tu ALLAH tunjukkan lagi satu kebenaran pasal die..."...aku bersyukur sangat....ade hikmah disebalik semua ni....

TERIMA KASIH ALLAH
Aku syukur sangat sbb ALLAH selalu jaga aku...aku dapat rasakan itu...setiap ape yang aku buat...kalu tak kene je..mesti ALLAH akan tunjukkan terus...alhamdulillah..syukur sangat....sbb rasenye..tak ramai orang yang dapat petunjuk terus dari ALLAH..
i,ALLAH aku nak berhijrah kepada yang lebih baik...niat aku bukan utk orang lain tapi untuk kepentingan diri aku sendiri...aku yakin ALLAH akan bantuku...inna ALLAHa ma'ana...

**Yakin lah pada ALLAH..setiap ape yang berlaku pasti ade hikmahnye....

4 comments:

Thuraya said...

salam...hai cik aisyah~~sedihnya entry kamu kali ni...tapi kas tau..oak mmg kuat semangat,,,n dapat berfikir sendiri~~..tahniah2..

nak menangis..menangis la~~asalkan tak memudaratkan diri..biar aper yg terbuku..dah terluah...dah lepas kat blog ni pun da rase lega kan??hehehe

jgn pk pekara tu lagi...teruskan hidup anda..dan sibukkan diri anda~~hehehe

p/s:xsangka dapat tau sejarah hitam oak kt sini..kas nak tanye segan..hihihihi

ira said...

betul aisyah..dulu saye seorang yg sgt menjaga ati org lain..tapi bila pk2 semula tak guna asek jage ati org je..ati sendiri tak jaga..so skang saye lebih kpd menjaga ati sendiri...teruskan je ngan kate ati..dan percaya dgn tamsilan hati..

blackishitam said...

@thurayya:ye thurayya..kas nak cite kat aok...tapi berkesempatan...time kaseh bebanyok thurayya atas nasihat aok...kas sgt menghargainye..

@iera:betol tu iera...sampai bile kite nak jage perasaan org lain kan...tapi kalu hati ni dah sayang..susah betol nak buang die....makin serabut rasenye...tolong doakan saye yer

@both of you:tq so very much...terharu rasa...:'(

ira said...

chaiyok!aisyah!samekasehla..kite kan kawan..josoh itu tetap ade lambat atau cepat je..nak tul2 cornfirm.buat istikharah..lg afdal...

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: