Friday, November 6, 2009

Hari ini...

Salam 4 all..bangun je pagi tadi..aku dengan semangat membara..rase nok balik kampong...pastu..nak tepon abah..nak tanye bleh balek ke dok....dial..punye dial..tak bleh..pastu..aku pon check la balance credit...cehh!!hampeh..RM0.00 sen...**malu aku kat tepon tu..:p...aku pon ape lagi..dengan tak mandi nye..tepek bedak cket kat muke..sarong baju lengan panjang yg ade..terus berlari anak ke kedai runcit MSA DEEN untuk membeli top up celcom benilan RM5 sahaje...~~bukan kedekot...tapi kalu aku beli bnyak..cepat lak abesnye....sesampai aje kat umah..call lorr mak..mak OTW ke kuantan..ade hal ape ntah ngan Puspanitanye....mak kate.."mak tak tau..tanya abah..".lantas ku telepon abah ku pula..adus...3 kali dail..keciwa...abah never answer my phone call..aku dgn semangat nak balik kampong ni...terus la mandi...tgh2 aku duk mandi kambing..abah aku pn call..berlakulah perbualan di bawah..

aku: abah kakde nak balik kampung yeh..
abah:bile kakde nak balik?
aku:pagi ni abah..kejap2 lgi kakde betolak la..boleh abah yeh??
abah:next paper bile?
aku:isnin ni abah..
abah:tak payah balik la kakde..duk je sane..study betol2...kalau kakde balik kampung..kakde tak stadi nnt..lagi pon kakde..musim hujan sekarang ni...bahaya drive sorang2...tak pe kakde..tak lame dah paper nak habis kan..
aku:hurmm..pastu..ni kakde tak boleh balik la abah ye..(sambil menahan sebak di dada..nitik gak ayor mate ku)
abah:tak payah la kakde yeh..haaa..duit ade lagi tak??berapa ringgit tinggal??kereta ok??minyak kereta banyak lagi tak??
aku:duit pada tangan kakde ade 40 ringgit je..dalam bank ade lebih kurang 50 je abah..minyak kereta dah separuh...kereta ok..semalam kakde check minyak itam n air..semua ok...
abah:ok kakde..malam nanti abah bank in duit yeh..nnt kakde isi minyak kereta...lepas tu buat la duit belanja..
aku:ok abah..terima kasih ye abah..(hati bebunge2.sbb nak dapat duit...hahaha)
abah:ok..belajar betol2 ye kakde...
aku:ok abah..asslamualaikum...
**belum sempat nak beri salam..abah dah letak tepon..abah mmg pesen gini...cepat je letak tepon..

Actually...nangis doh aku takdi..sbb abah kabo tak payah balik kampong...hurmmm tapi bile dipikir2..betol gak ape abah cakap tu..abah kenal anaknye yg 'rajin' n 'baekkkk' sangat ni...pastu..rase besalah plak kat abah..sbb abah nak bank in duit kat aku lagi..yer la..baru 2 hari lepas abah bank in..da licin doh duit aku..haihhhh la...aisyah..bile nak berubah...boross betol...
Tapi..benornye..aku suke gile bile abah kate nak bank in duit..hehehe..ye lor.. tgk kopak2 ni..tetibe..abah offer nok beri duit..mm"org mengantok disorong bantal" le aku jadinye..

ok..abes cite pasal balik kampong yang tak jadi...

aku kan skang mmg gile fesbuk..hehe...bahaye ni sebenornye...duk mengadap menda alah tu...mmg tak jadi kije lorr aku.nasib bek tak dok laki n anak lagi...kalu ade...tak makan la depa gamaknye...hahaha..kasihannn...hurmm..sebut pasal laki..aku tetibe jer berangan...aku ade admire seseorang dlm fesbuk tu tau..so..alangkah gumbire nye aku jika admire aku tulis gini kat status die.."SITI AISYAH BINTI AHMAD...WILL YOU MARRY ME??.."..wahhh...kelesssss gitu kan..hehehe...berangan tak sudah la ko aisyah oi...

~~dah tu..dah tu..p stadii!!!4 paper lagi ni ooo...gatai nak menikah bebagai...haipppp..babak kang...

*wink...:o)

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: