Sunday, September 27, 2009

Ceritera RAYE 2009 (mase untuk menepek gambor dgn sakannye)

Salam 4 all...

begini lah ceritera raye aku untuk tahun 2009..

***************************
***Sebelum raye***

macam biase lah..bile dah dekat2 nak raye..aku mmg dah tak bape bleh nak concentrate ngan blajo dah..keje nyer,duk teringat kampong ajer..

SHOPPING??of coz la..perkara wajib tu...biase nyer, seminggu before raye, parents aku akan turun KL untuk shopping raye...tapi untuk tahun ni..tak de..sbb abah bz sangat..so, abah pon bank in kan duit utk aku beshopping..so, aku pon g la shopping baju raye..aku g ngan adik aku..si imah tu...mule kami g KL..g jalan TAR..tapi nyer, tak jumpe satu pon yg bekenan...pehtu...esok nye..()3 hari sebelum raye)..aku g la PKNS shah alam..kat situ mmg banyak gile baju.cantek2..rambang mate wehhh...murah giler..kene sangat la dgn plan aku yg mmg nak cari yang muroh2 jer..hehehe...bukan kedekut..tapi bejimat..ni lah antara yg aku beli..

1.aku punye : 3 helai kurung + 3 helai tudung + 2 pasang kasut = RM400 aje..
2.imah : 2 helai kurung + 2 tudung + 1 pasang kasut = RM280
3.sarah : 2 helai kurung + 1 pasang kasut + jeans + shirt = RM260
4.adik2 yg kecik2:RM170 je..

total: RM1000++..

kire ok la tu..bali yg muroh2 jer..dapat banyak cket barang..geledah dalam folder..ade lor gambar ni cket..
baju kurung ni..banyak kaler..mmg murah gile..so, aku, adik2 pompuan aku n cousin aku pon beli la satu sorang..dif kaler..

scarf ni bali kat ariani..murah weh..20% sale...huhu..dapat ler 2 helai..

2 hari sebelum raye..aku balek kampong..sampai umah dekat 2 pagi..merase la aku toll free..heheh..jimat duit aku 6 hengget..malam esok tu..aku,adik2 aku n cousin pon menjangok dgn baju raye kami..hahah.macam budak kecik..malam tu, kami wat sesi photography..bukan ape, aku dah tau, kalu raye pertama nnt, confirm tak sempat begambor sakan..sbb org mesti ramai gile..so, ni lah antare gambornye...layan..

ade dak sape2 hak yg same baju ngan kami??come ler..join de club..

sakan begambor..kat padang umah pon jadi...sakan betol..tgh2 posing..wan aku g tutup lampu..adus..terkancoss..

aku suke..kalerful...

hurmmm..no comment lor..tapi sian lak kat sarah..kaler itam baju die..patutnyer aku beli kaler merah kat die..next year ye sarah...:p

bergedik kat dalam rumoh...

******************************
***Satu hari di hari raye***

Hari raye pon datang..ramai sangat org datang rumah..makanan abes sumer..seronok betol..ni antara picture hari raye...meh tgk..meh..meh.

taun ni..banyak pulok ler crocs beratur...ade 9 pasang sepatutnye..tapi 2 pasang lagi..p bejalan..heheh

family picture

ngan abah..gile gemok aku weh..dekat same besor ngan abah dah..hahahha

rase cam gergasi doh aku duk sebeloh mak..hahaha..

sepupu sepapat semue..

mmg tak rugi kami begambor sakan malam kemarin..sbb ni ajer gambar kami berempat yg sempat di snap pagi tu..sgt bz di dapur..

heheh..kebetulan..ramailak yg pakai kaler ni..cantek kan..aku suker..disebabkan depa same kaler..so..mereka dihimpukan dan diambil gambornye..:p

ni sumer cousin n anak sedare aku..ni tak abes datang lagi ni...tu pon..dah begegor rumoh..heheh

ni sedare mare yg mmg sekepale habess..

sile jangan salah paham..ni bukan sape2..tapi budok ni..tak baper nak center..datang beraye umah aku..pehtu, die tgk kami begambor..die pon suroh snap gambor die skali..aku pon layan ajer lo..maklom la..ari raye..taun lepas..2x di datang umah aku..n 2x tu jugak ler dapat duit raye..hehehe

2nd day of raye..sessi kacau dodol...kat umah mak ndak aku..sonokkk

Geng kacau dodol..size depa ni..dah tak memerlukan bantuan kami lagi untuk mengacau dodol ni dari mule sampai abes..kami geng pompuan..dtg tgk n mengacau pengacau dodol aje..

muke letih..aku n family aku kuar umah pagi..abeskan beraye umah mak2 sedare kat jerantot..dah malam baru lek umah...setiap umah aku g mesti aku melantak sakan..hahah..hasilnye??esok tu..berulang ke jamban..~padan muke!!:p

dodol ni..mmg best...

haiyyaaa..tak seswai...

*********************************
***Beberape hari selepas raye***

second cousin aku kawen..sorang lagi..betunang..pastu..kawan aku kawen..madihah n kak long..sorry..aku tak dapat datang...clash lorr weh..sori sangat..

aku suke pelamin die.simple but nice..:)

:p:p:p:p

3 stooges..hehehhe

dibah..wat biase jer yerk.

********************************************************

sekian sahaje ceritera raye 2009 'saye' dan family..
SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR BATIN

********************************************************

2 comments:

ctm-cak'on said...

hamboi k.ecah, leh jd model tudung ariani n kasut crocs la pasni, hehehe...

blackishitam said...

hehehe..yer la tu yam oii..
tak laku ler tudung tu sat g..heheh

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: