Sunday, August 9, 2009

Layan Movie

Salam 4 all...takdi..dalam pukul 10mlm gitu kot..tetibe jer rase nok tgk citer Syurga Cinta...kebetulan house mate aku ade lor citer 'tersebut' di dalam pendrive 'nyer'..so,aku pon ape lagi..ngadap ler..tapi..as usual la..aku ni kalu tgk movie.mmg main ngelat sokmo..aku msti click pade butang 'fast foward' itu..sbb aku ni kan bukan spesis suke nengok movie..bukan ape..aku nok nengok citer ni, sbb rasenyer...dak class aku..semua da tgk.melainkan aku..so, bagi mengelakkan dikeji org sebagai seorang yang tidak updated ngan movie2 ni,aku pon layan ajer lor..pastu, aku cari ler dalam tenet...poster 'ie'..cube anda lihat di atas itu..DI PAWAGAM 21 MEI 2009...cehh..nampak sangat aku ni mmg tak amik port pasal pilem2 ni...

Hurmm..actually..bile aku tgk citer ni..aku rase macam beser2 jer..sbb nyer jalan citer die macam citer Indonesia tu..ala..yg tajuk die..KIAMAT SUDAH DEKAT..Kot..lebih kurang gitu ler...tak cayer...cube 'anda' compare kan..tak banyak pon lari jalan cite nyer..so..kesimpulannye...tak de lah teruja mane pon bile aku tgk citer tu...sbb dah tau ending die guane....pape pon..ade jugak lah input yg aku dapat dari movie ni...

'atuk' 'cekgu syuhada' tu kate..ade 3 jenis jodoh:

1.Jodoh Syaitan - cth:kite dapat makwe/pakwe..patu..pegang2 tgn..patu TERmengandung lak si 'makwe tu..baru la kawen....no no no no...no good..dose...xmo..xmo..

2.Jodoh Jin - Kite nak kan seseorang tu..tapi..kite macam syok sendiri..atas sbb mungkin kite tidak mempunyai pipi pauh dilayang(macam mane rupenye tu??) atau kite juga tidak ade hidung yang mancung bak seludang (eh..yer ker??ntah..tak kenal pon seludang tu sape..majistret??ahli musik?)..pastu..kite bomohkan org tu untuk suke kat kite...

3.Jodoh Allah - 'percintaan' yang berlandaskan hukum syarak..i'ALLAH kekal sempai bile2 dalam redha n rahmat ALLAH..

so..kite nok hok mane??lu pikir la sendirik..assalamualaikum.

**citer Nur Kasih kat Tv3 tu jugak ler yang best nye..~~mari kite tengok!!

4 comments:

c0nan_syuxuky said...

salam!!
waa..xcited jp jdk pengoment pertama..

yer ahh..citer dia lebih kurang jer citer yg dimainkan se bulan poser tu..
best sgt..
citer ni lau takde dak haziq rasanya x best mana pon kan..

paper pon aku bukan lah pencinta filem tempatan melainkan drift..

huhu..x pyh nk kesahlar per org kata tu bro..x bagos

blackishitam said...

ngeh3..tenkiu yer..sudi menghidupkan blog aku yg ibarat "ditelan mati emak, diluah mati bapak ni"..~~tak de kene mengena..

**aku pon bukanlah seorang yg layak bercerite mengenai pilem..cewahh..

ThurayaA said...

sampai saat ini..aku masih lg xtgk chite ineh,,hu~~~cah..pinjam CD..hahha

blackishitam said...

kuang3x..tak dapat beri ke aok pinjam cd..sbbnye??kas pon tak dok cd tuh..kas pon tumpang hak org..heheh

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: