Thursday, July 16, 2009

@KamPong

Salam 4 all...
Hurmm..skang ni..aku kat kampong...semalam aku balik nek bus...da setaun tak balik kampong nek bus..tambang da mahal...dolu...ke temerloh..RM8.60 aje..skang ni..da jadi RM11.50....skali sekale nek bus ni..mmg best...semalam plak ari jumaat..mmg ramei giler dak2 skolah balek umah..maka nyer..penuh ler kat bus stand tu budak2 skolah...bile tengok budak2 ni..teringat zaman aku skolah dulu...bile nak dibandingkan...budak sekarang ngan budak2 skolah dolu2...memang bebeza sangat2....semalam..aku tengok..dak2 skolah ngan slumber nyer...berdating ngan pakwe n makwe masing2..yang lagi best tu...ngan uniform skolah lagi...boleh lak dating...ish3..macam2 lor korang ni ha...pastu..tgh2 aku duk tunggu bus from temerloh ke jerantut....aku tenampak lak dak skolah..lagi ngan uniform skolah...ngan slumber nye jugak isap rokok kat tengah2 orang tu..perghhh..muke die..bangge betol..nek meluat aku tgk...bile die wat muke bangge..aku pon sajer jer makin pandang kat dak tu..aku ingatkan..bile aku wat pandang 'kerek' kat die..die buang la rokok tu..rupenyer...my expectation is absolutely wrong...muke die jadi double bangga...ceh!!nyampah betol aku tengok...rase nak bagi pelempang sebijik(mintak maaf yer..kerane bahase saye ini agak kureng ajor..)...pastu...nek bus...aku dapat la duduk...itupon setelah betungkus lumus aku berebut(heheh..tak dok integriti lor aku ni)..tgh2 aku duk lam bus..aku dengar jer lor dak2 skolah yang bediri sebelah aku tu beborak..ish3..diorang mengata cikgu2 die rupenye...pastu..dak yang skolah agame tu kate kat kawan die yang tak skolah agame tu..macam ni.."aku ni..lepas ambik SMA(Sijil Menengah Agama) kat skolah tu..aku blah la...rimas lah aku pakai tudung labuh cam ni.."....aku mmg tekejut dgr 'statement' dak tu..ngan bangga nyer jer die becakap...(Ya ALLAH...peliharalah iman hamba Mu ini..)...haihhh..macam2 pesen lorr dak2 ni....takut nengok dak2 skarang ni...
Pastu...dah nak sampai jerantut tu..ade la chinese tu..die nek ngan anak die..anak die comeiii sangat2..geram jer aku tengok..rase nak cubit2....die duk depan aku...pastu...die duk pandang aku..die senyum..pastu..die duduk..bangun...duduk..bangun..sambil ler die kate,"yaaa..chikk.."pastu die duduk n bangun semula n sebut perkataan yang same lagi...pastu..baru ler aku paham...die ajak aku main 'aww-chaakk'..rupe2 nye...'yaa.chikk' tu..versi bahase cine....aku ingatkan..melayu jer main aww-chakk tu..hehhehe...macam2 ler...
hurmmm.rasenyer..cukup ler stakat ni...lagi pon...broadband kat sini..mmg lembap gile...
~pen off

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: