Monday, May 25, 2009

doSa mEnggUNung!!!


Salam 4 all..

Hari ni, aku tersedar awal..kul 5.30pagi...aku terjaga sbb dengar zikir yang di pasang kat surau sekolah...ngam2 jer aku bangun..zikir taubat tgh dimainkan...aku rase sedih tibe2..aku kenangkan dosa-dosa yang aku da wat..memang banyak...tak terkata banyak nyer...aku menangis...aku pikirkan betapa ALLAH tu sayang kan aku...even dosa aku ni da menimbun pon...aku dapat rase, setiap apa yang aku buat..ALLAH akan jaga aku...ya ALLAH...terasa diri ini terlalu kerdil...aku malu dengan NYA...kenapa setelah apa yang aku lakukan...ALLAH masih sayang kan aku....sebenarnyer..aku bersyukur....ahamdulillah..ALLAH selalu beri aku banyak peluang di atas kesilapan yang aku lakukan..peluang untuk aku perbaiki kesilapan2 lampau aku...


Antara peristiwa2 yang membuatkan aku yakin ALLAH sayangkan aku:-

1.PUTUS TUNANG
Aku putus tunang...ade hikmahnyer...aku tau..ALLAH sayang aku...sebab tu..ALLAH pisahkan 'kami'...tak silap aku, lebih 5 kali aku tunda tarikh kawen...dan akhirnya, putus...atas sebab yang cukup kuat untuk putus(too personel..so..tak boleh bagi tau sbbnyer..)..tapi mak kater.."alhamdulillah la kakde tak kawen ngan 'die' lagi..kalu dah kawin..tak boleh nak patah balik..ingat kakde..ALLAH sayang kakde...sbb tu ALLAH uji macam ni.."kata2 mak ni...aku fikirkan..dan memng betol cakap mak..aku terima n redha dgn ketentuan NYA..aku percaya n yakin..ALLAH akan berikan aku yang lebih baik..sbb hanya DIA yang tau apa yang terbaik utk kita...

2.MY BISNEZZZ
Minggu lepas, aku duk memikir..pasal bisnes aku...macam mane aku nak cari downline...aku kene dapatkan downline secepat mungkin utk maintainkan bisnezz...lepas aku solat maghrib, aku berdoa..supaya ALLAH sentiasa memberkati setiap apa yang aku lakukan dan murahkan rezki kepadaku...Alhamdulillah..tak lame lepas tu..cousin aku call..die kate..die berminat nak join my bisnezz...sekali lagi aku menangis...alhamdulillah...ALLAH makbulkan doaku..


3.MAK DIMADUKAN
Macam yang aku cerita mase mule2 dulu..ayah aku kawen 2..mule2 aku memg tak leh terima...tapi..lepas aku kenal m.cik(my step mother) aku..m.cik aku baek sgt...aku pon jadi sayang kat m.cik aku..hikmahnye...lepas abah aku kawen 2..rezki makin bertambah...abah dapat naik pangkat...keluarga makin bertambah..aku bahagia sangat..TERIMA KASIH ALLAH..
Terima Kasih ya ALLAH...kerana selama aku hidup...KAU telah berikan aku hidup yang sempurna...KAU berikan aku keluarga yang cukup bahagia...rakan2 yang cukup memahamiku...segala dugaan dan ujian yang KAU berikan kepadaku membuatkan aku menjadi seorang yang lebih kuat...aku malu pada MU ya ALLAH...kerana setiap kejahatan yang aku lakukan...KAU balas dengan kebaikan yang tak terhingga...aku bersyukur ya ALLAH...tidak ada apa yang aku harapkan melainkan kasih sayangMU kepadaku ya ALLAH...Ya ALLAH..janganlah kau pergi dariKU kerana aku tak sanggp berjauhan dariMU....
Hurmmm..nak jugak aku share ngan readers sekalian..jaga solat 5 waktu...jangan pandang remeh pada solat...mengaji..jangan tinggal...aku ingat pesan ustazah aku mase skolah ihsan dulu..ustazah aku kate...kalu 3 hari kita tak sentuh(maknenyer, mengaji lor..bukan sentuh saje2)..al-Quran tu akan makin jauh dengan kita...so,aku memang selalu ingat pesan ustazah akau ni..walaupon aku tak jumpa dalilnye...solat dhuha..aku ngaku..aku pon selalu main ngelat ngan solat dhuha...kadang wat. kadang tak...tapi, aku dapat rase kan kelainan bile wat solat ni...rase ALLAH mudahkan segala kerja seharian...rezeki pon murah...ma'thurat...amalkan selalu..tak dapat 2x sehari..dapat sekali sehari lepas subuh tu pon tak per...asalkan tak tinggal....
aku penah terbaca satu kajian..kajian tu mengatakan...kalu kita nak istiqomah dengan sesuatu benda tu..kita cuba lakukannya 21 hari tanpa henti(maknenyer..berturut2)...menurut kajian ni..perkara yang kita lakukan selama21 hari berturut2, akan menjadi habit kite...readers semua diharapkan mencuba yerk..
**ape2 pon..semuanyer terletak pada diri kita sendiri..ingat yerk..jangan harapkan orang lain untuk merubah diri kita...wink*
~pen off

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: