Monday, April 20, 2009

Balek KampOng yaNg menYeRonokKaN!!


Salam 4 all..Atoiiiiii..bapok la letihnyer badan aku ni ha..rase nak tecabut jer satu badan..dari pukol 12++ tadi da aku drive...sampai la ke malam ni ha...aku lek kampong..pastu angkut la 2 org adik ni ha..syafa n ziera..sajer nak ajak depa ni kenal pahang ckit..negeri nan indah permai  tersangat lah makmur dan dipenuhi pohon2 kehijauan yang amatlah menyamankan ati dan nurani mata yang memandang..perhhhh..hebat lak rase explanation aku...tapi cam over cket..aaahh..bior ler..

Yang best nyer..da 24++ tahun aku hidop ni..aku tak penah pon jejak kaki kat kubur MAT KILAU...ala...PAHANG WARRIOR tu ler...kuburnyer..ade kat jer ngan umah aku..tapi tak dok la dekat sangat..tapi kire dekat la jugak(haihhh..cakap gayer ape ntah..)..tapi disebabkan aku semangat nak bawok bebudak tu round jerantot..aku pon g la bawok diorg ziarah kubur mat kilau..sbb nak bawok g taman negara..jauh sangat..tak sempat...maka dgn itu..ni la antare gambor2 yang sempat aku amik..

~(^_^)~

~al-Fatihah~

~MAT KILAU~

~ni ade la cket...briefing pasal MAT KILAU~

~hok ni pon..briefing pasal MAT KILAU..tapi dalam bahase yg aku tak paham sehabok pon~

Disebabkan aku suker menda2 yang kait mengait ngan sejarah ni(tapi subjek sejarah aku TAK MINAT LANGSONG!!)..aku pon kire sonok jugak la..dapat ziarah kubor MAT KILAU ni...kubur ni..kat KAMPONG KEDONDONG....then..mase on de way balek..ade la jumper satu pokok ni..bapok ler besornyer..name nyer..pokok ara..pokok ni hiduo da lebih 60 tahun..rupe die..agak la menakotkan...ni ade lor gambornyer...

~Besor pepaleh lorr pokok ni weh~

~pokok Ara~

Pastu..aku pon dgn banggenyer..tunjuk kat bebudak ni..skolah lame aku...skolah tempat aku wat jahat...huhuh...ni lor cket gambor skolah aku..Sek. Men Agama Pulau Tawar...


~ni lorr ostel aku..tepmpat aku wat jahat..hehehe~

~ni skolah aku..tak cantek..tapi sonok skolah cni~


~SEkOLah Ku tErcHinTa~

Pas Balek dari kubor..mak ajak balek ke umah bera...so..aku pon angkut la bebudak ni p bera lak...kat bera bapok ler boring..xdok aper pon...ni ajer lor yg sempat posing kat bera..

~budak yg dgr kate~

pastu..balik nilai..tak ikut kolumpo..tapi ikut bahau..sonok gak..jumper tempat sejarah lagik..kat sungai Lui..kat sini.mulenyer perang dunia ke2...tapi tak sempat nak amik gambor..sbb masing2 sumer takot nak turun...pastu singgah solat kat masjid Jempol..pastu..sampai seremban...aku n bebudak 2 org ni pon..melilau ler...kitorg p jusco seremban..kat seremban 2..pastu p city park..jalan2..sambil bagi ikan makan..byk betol ikanyer...ni ler..gambor kat city park..

~itu ler ikannyer...mase ni..tak byk lagi..pastuu..sekeap je..jadi la macam bawoh ni..~

~Sonok tgk ikan ni~

~ish3x..yg besor gedabah tu la yg aku punyer..size 9 tu..hahha~

~Tak tau la nak kate mende~

~ishh..cam jakon jer..tgok mende lor tu..ngeh3~

~ngeh3..cam ape ntah budak 2 org ni ha~

~wah..kanak2..ramei..ade 5 sumernyer di citu~

Pas siap bagi ikan makan n pusing2 city park..aku pon balek..tapi singgah umah kakak zira jap..solat n minum air..sodap pulak air blackcrnt tu...tq zara n kak long..n anak kak long..ashraf yg chumelll..ni pict ashraf...

~alololoo..tomeinyer ierr~

Sekian..aku da ngantok nih..kalu rajin..sok aku letak new entry..kalu rajin lorr...
~pen off

No comments:

Lepas Follow, Tinggalkan Link Anda Di Sini Pulak Ye: